22 mars -19 Baby i blått....

.... ja hur som helst - det blev en pojke!
Goda vänner i Sydney Australien
har fått en liten kille: Ziggy
och de får förstås ett kort
tillsammans med lite svenska babykläder ;-)
 
 
Som du kanske märkt, om du följer min blogg,
har jag inte haft så många babykort här
och nu kommer det två
inom en mycket kort tid.
Konstigt nog hade jag ett block med 
"baby boy papers" i mina gömmor,
som jag använt till detta kort.
 
 
Stämpeln är densamma
som på kortet till en liten prinsessa nyss
men här färglagd i blått.
Uddkanterna är stansade med samma typ
av dies, som på gårdagens kort:
CreaNestLies kvadrater och ovala.
Blå och gula blommor till andra sidan jorden
från oss i Sverige.
 
 
Insidan med congratulations
stansat med die från ett set från Sentiments.
Jag ber om ursäkt för det suddiga fotot.
Kan tyvärr inte knäppa ett nytt
eftersom kortet är på väg till
andra sidan jorden ;-)
 
 
Baksidan blev lite skarpare.
Med lite trixande
lyckades jag stansa en lagom stor  
rektangulär kant med den kvadratiska dien.
Runt namnetiketten har jag använt
cirkeldies från samma serie 
från CreaNestLies.
 
Mahlers 4:a bl a ikväll i vårt fina konserthus.
Åååh vad jag njöt!!
Nu väntar strax sängen!
Ha en fin helg!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Lika fint kort som det andra babykortet. Gillar det söta motivet. Självklart ska det vara blått o gult från Sverige,kortet flyger ju igenom många länder ;) Ha det bra /kram bibbi

Svar: Tack goa Bibbi! Blir så glad över dina besök och kommentarer! <3 Glad vårhelg! Kram!!
MormorMargareta

2019-03-23 @ 08:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0