24 mars -19 Våren är här!

.... och snön smälter alltmer även här i Gävle.
Solen lyser och vårvindarna drar genom nejden.
 
 
Ett vårkort med ett mönsterpapper,
som nog lika gärna kunde använts till ett höstkort ;-)
"Vårade till det" med riktigt "klorofyllig" cardstock,
vårfärger på blommorna och en fin text
från InkyWings.
Den gröna kanten bakom texten
är stansad med en kantstans från ek-success.
De fina bladswirlarna
är stansade med dies från Marianne Design.
De är prydda med små
ljusgröna halvpärlor som knoppar.
Satte också ljust vårgrönt bling
i hörnen, som jag stansade med "stjärtstansen".
 
 
Det här fotot är allt lite mer rättvisande
vad gäller färgerna.
Som du ser har jag som vanligt
använt distanskuddar när jag monterat
de olika papperslagren.
 
 
Kuvertet (med den alltför bruna färgåtergivningen)
 
 
Insidan fick lite färgstarkare små blommor
och fjärilar och en passande textstämpel.
 
 
Baksidan
 
 
Kort och kuvert till slut som vanligt.
Hoppas nu det blåser massor,
så att allt pollen från al och hassel här
blåser ur hängena
och att vi sen får ett renande regn,
till glädje och nytta för oss pollenallergiker ;-)
Idag får Kjell promenera ensam.
Jag njuter solskenet genom fönstren ;-)
 
Tack för att du hälsade på här hos mig!
Lämna gärna en kommentar - det uppskattas!
Ha en fin fortsättning av denna vårsöndag!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Ett vårskrik a la Ronja både som hälsning till vårens underbara intågande och det vackra kortet i vårliga färger - gladfärger! En typisk svensk kommentar, men ändå så bra ord! Lagom mycket detaljer och dekorationer!

Vårkramar!

Svar: Tack Ann-Marie! Uppskattar verkligen dina härliga kommentarer!! <3 Härligt med vår - och idag fick jag t o m en lång promenad eftersom vi fick lite regn som tvättade luften.Vårkramar till dig!!
MormorMargareta

2019-03-24 @ 17:28:15
Postat av: Bibbi

Jättefint vårligt kort :) Gillar färgerna och de fina dekorationerna. Hoppas på regn så du får komma ut på en promenad. kram bibbi

Svar: Tack goa Bibbi för rar kommentar! Du hoppades fram en liten regnskur till mig i morse, så idag fick jag mig en härlig promenad! Kram till dig!!
MormorMargareta

2019-03-24 @ 17:39:09
Postat av: Eva

Åhh så fint och vårligt. Härligt att ta fram vårpapper och pynt igen. Och HURRA !!! Nu har jag också en stjärtstans !!! Dotter Lena hade snappat upp det och köpt till min födelsedag. Gillar den.
Jag hade önskat att vårvädret skulle tillåta lite uteliv idag , men fy tusan vad det blåser.
Kram från Eva

Svar: Tack Eva! Ja här har också blåst halv orkan, känns det som, och pollenet från alla alar och hasselbuskar far runt och får min näsa att rinna som en kram ;-) Idag hade vi dock lite "fukt" i luften i morse, så jag vågade mig ut på promenad - härligt! Roligt att du fått en "stjärtstans" - det är ju verkligen en av mina favoriter! Kram på dig!
MormorMargareta

2019-03-26 @ 12:29:04
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0