5 november -19 Första snön...

..... föll i söndags i Gävle sa Åsa
och då passar det väl med ett snöstjärnekort idag.
Du vet väl att varenda snöstjärna som faller är olika
men alla har sex uddar - fascinerande!!
 
 
När jag städade i kortmakeriet sist
hittade jag en ask med fina diecuts,
som jag fått av scrapvänner vid olika tillfällen,
men som inte blivit använda än.
Bland dem låg denna underbara snöstjärna.
TACK till dig, som skänkt mig den!
Rotade fram en spillbit brunt snöstjärnepapper
och satte igång.
Hörnen är stansade med ek-success konkava hörnstans.
 
 
God Jul-dien kommer från Gummiapan.
Massor med bling passar ju på en snöstjärna,
eller hur?
 
 
Möbsterpapperet räckte inte till insidan
så jag tog brun cardstock.
Dekorerade med utklippta bitar av ett "stjärnenät"
som jag fann i samma ask,
samt "Glacial snowflakes" stansade med punch
från Martha Stewart.
Gjorde en scalloped ram runt skrivytan
(vilken som vanligt är ett stansat hål)
genom att stansa en scalloped cirkel
med en Spellbinderdie
och sedan ett hål i den med en cirkeldie
liite större än den jag stansat "skrivhålet" med
för att få den bruna kanten.
Åsas fina julpoststämpel och bruna bling.
 
 
En liten bit av mönsterpapperet
fanns kvar till baksidan.
 
Det var allt för idag - nåt kuvert blev det ju inte
eftersom kortet är gjord av en spillbit.
 
Solen lyser vackert över huvudstaden idag
och jag ska snart ta mig
en sväng till Pyssloteket
och se vad Anna har att bjuda på.
Mysigt!!
 
Ha det gott du med!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Snöstjärnan är väldigt vacker och pryder kortet väldigt fint. Fint med bling och snygg text. Kram

Svar: Så roligt att hitta en så fin snöstjärna i sina gömmor - blev så glad!! <3 Kram!
MormorMargareta

2019-11-13 @ 20:54:21
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0