9 november -19 Omväxling förnöjer....

.... även i kortmakeriet.
Mitt bland alla julkort just nu
fyller ju en del vänner år.
 
 
Det här Grattiskortet har landat i brevlådan
hos en scrapvän jag mött på facebook.
Mönsterpapperen kommer från spillpappersmappen.
Den fina "spetskanten" som jag gillar så mycket
har jag stansat med en die ur Crea Nest Lies XXL-set.
Hjärtecirkelns die kommer från Spellbinders.
Körsbärsblommor och bling,
samt en fin metallfjäril fick också vara med på kortet.
 
 
Distanskuddar  går det år många
när jag gör kort, eftersom jag använder dem
mellan de olika papperslagren.
Jag köper den på Biltema och klitter dem sen i remsor,
så det inte blir för tungt.
 
 
Till insidan använde jag det prickiga papperet,
som jag stansat ut framsidans cirkel ur
för att få en skrivyta i mitten
och så remsor som fanns kvar
av det blommiga papperet på sidorna.
Jag satte ett hjärteband över pappersskarvarna
och tog på det sättet upp hjärtana
från Spelliscirkeln på framsidan.
 
 
Baksidan har som vanligt min namnetikett.
Bakom den sitter en utstansad rosa kant
och bakom den en cirkel, 
som jag stansat ur framsidans mönsterpapper
bakom den prickiga cirkeln.
Man får vara lite fiffig, när man har ont om papper ;-)
 
Det här kortet fick skickas i ett vanligt vitt köpekuvert,
så det visar jag inte!
 
Snöslask hela dagen
men nu verkar vi ha fått minusgrader.
Jag vill så gärna att snön ligger kvar.
Det är så vackert ute nu
med snö på alla grenar
och det blir mycket ljusare.
 
Ha en fin söndag!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, va fint det var med hjärtcirkeln på framsidan och härlig rosa färg på kortet. Roligt att skapa annat än julkort emellanåt, så man inte fastnar i samma. Du e så finurlig med att få ut så mycket av dina spillpapper, det är imponerande =) kram

Svar: Tusen tack för rar kommentar! Ja den där hjärtcirkeln är fin - det finns mycket fint jag använder alldeles för sällan....Precis som du säger - roligt med nåt annat än julkort i dessa tider! ;-)
MormorMargareta

2019-11-13 @ 20:41:22
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0