15 september -19 Grattis till "Lillkusin"...

.... som fyllde 70 år igår
och också är min närmsta granne
i Björkebo (fast hon bor i Bergabo).
 
 
Naturligtvis skulle Eva få ett kort på sin dag!
Valde ett ljuvligt papper från Lemon Craft
som jag köpt hos Py Hobby: Forget me not.
Det är en hög med ljuvliga dubbelsidiga papper
och just det här är "bonuspapperet"
på insidan av Titelpapperet.
Det passar extra bra till sångfågeln Eva
eftersom det finns en del noter på det.
 
Den fina cirkeln är stansad
med en die från Sizzix.
Grattis och alfabet och siffror
är dies från Rox Stamps.
Vimplarna klipper jag för hand
ur skurna pappersremsor i lagom bredd.
 
 
Jag har som vanligt använt
distanskuddar när jag monterade papperslagren.
De böjda vimplarna fäster jag med limpistolen,
så att de inte "rymmer".
Ett litt pärlspänne i form av ett hjärta
håller ihop spetsrosetten.
Här har jag använt grön chalk
och så förstås min älsklingspenna:
Sakura GellyRoll #700 clear star.
Den gröna kanten längst bak
känner du kanske igen: 
Crea Nest Lies CL Nest XXL69. 
 
 
Ett läckert kuvert med mera noter
blev det också av det här papperet.
Nya besökare frågar hur mycket mönsterpapper
det går åt för att göra kuvert + kort
och det brukar räcka med ett 12" papper
till båda, om man tänker efter
innan man börjar skära i papperet.
Hur jag gör kuvert kan du se HÄR.
(Du får scrolla för att se flera olika kuvertdemos.)
 
 
Insidan fick ant av det överblivna
efter den stansade kanten till framsidan,
samt remsor av mönsterpapperet
och en platt blomma.
 
 
Baksidan
 
 
Kortet med sitt kuvert till sist.
Roligt att få höra att postnord gjort sitt
så hon fick kortet i tid till sin dag.
 
Vi tog oss en ordentlig svamppromenad idag,
så nu får jag nog rensa svamp till midnatt
eller spara den största korgen,
den med trattkantareller,
till imorgon.....
 
Ha nu en fin höstvecka!
Vi stannar i Björkebo ett par dar till.
Det är så skönt att vara pensionär!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: bibbi

Ett så fint kort, härliga färger och ett fint upplägg av cirkel och dekorationer. Gillar Lemoncrafts mönsterpapper och förgätmigej blommor :) så de papprena finns även hos mig. Så härligt att ha plockat så mycket svamp, gott att ha till vintern. Visst är det skönt att ha pension, men eftersom jag har några år kvar till 65, så får jag mina gliringar att "vara pensionär får du allt vänta med några år". Så jag säger att jag tagit ledigt från jobbet.
Ha det så bra. /kram

Svar: Härligt papper - love it - och det passade så bra till min Lillkusin Eva!!Är hemma i Gävle igen nu och har hela nedersta lådan i frysen proppfull med svamp - vilken lycka!!
Ha en fin helg! Kram! <3
MormorMargareta

2019-09-16 @ 08:38:43
URL: http://kortfonstret.wordpress.com
Postat av: Eva

Verkligen ett vackert kort.Du tänker så noga med alla detaljer. Säkert det blev uppskattat.
Kram Eva

Svar: Tack rara Eva! Din namne, min kusin, uppskattade kortet, det vet jag nu :DHa en fin helg! Kram! <3
MormorMargareta

2019-09-17 @ 19:12:07
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Åh, vilket fint kort! Snyggt med cirkeln och vimplarna utanpå och väldigt fin ram runt kortet. Härliga färger! Kram

Svar: Gillade verkligen det här mönsterpapperet - passade såå bra till kusin Eva.Tack för rara kommentarer! Kram! <3
MormorMargareta

2019-09-19 @ 20:44:53
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0