8 september -19 Liten hÄnglaNisse...

.... bland gamla favoritspillpapper.
 
 
Vimplar, vimplar, vimplar....
Om du brukar besöka min blogg
har du säkert förstått
att jag gillar vimplar.
Ett så bra sätt att kunna använda
även små spillbitar,
som jag tycker om och inte vill slänga.
Band gillar jag också - det blev rutigt band
på rutigt papper idag,
och en rosett knuten med hjälp av en plastgaffel. 
Hur jag gör kan du se HÄR.
Scrolla ner till slutet av inlägget
så ser du hur jag använder plastgaffeln.
 
 
Visst är den ljuvlig den lilla hÄnglaNissen!?!
Den är färglagd med Distress Markers
och vattenpensel på akvarellpapper.
Stansade ut den med en lagom stor cirkel
ur mitt nya dieset:
Cottage Cutz Nesting Stitched Scalloped Circle Set.
De söta snöstjärnorna är klippta
ur snöstjärnebandet, som också finns
överst på kortet.
 
 
 Böjda vimpelflikar och distanskuddar mellan papperslagren
som nästan alltid på mina kort.
Alla mönsterpapper är också chalkade
med brun kant, som "definierar" papperen.
God Jul-die från Rox Stamps.
 
 
Insidan fick också vimplar
och en stämpel ur mina gömmor
(köpt på nån loppis, tror jag)
samt Åsas fina julpoststämpel.
 
 
Baksidan fick en bit av hjärtepapperet
fast i en annan färgställning
under min namnetikett.
 
 
Idag finna ju inget matchande kuvert
eftersom det är ett spillpapperskort,
men ett av Panduros mörkröda passade.
Kanske det tillkommer några röda halvpärlor
på kortet senare - de glömdes i Björkebo.
Åker nog dit och hämtar dem
och plockar trattkantareller nästa helg ;-)
 
Hoppas du haft en skön helg!
Det har jag - även om vädret varit höstruggigt.
Ha nu en fin vecka!
Kram!

Kommentarer
Postat av: bibbi

Sött motiv i fina färger. Snyggt med vimplarna och fin blandning av mönster. Jag har inte börjat med julkorten ännu, men det kliar i fingrarna :) Hösten kryper på mer o mer, så då blir det automatiskt att man inte kan sitta i trädgården som tidigare. Helgen har varit bra, haft "lilla familjen" på besök båda dagarna då 3-åringen ville leka med farfar o sova över. Så en mysig helg :) Mysa lite med den minsta på 7 mån innan han åkte hem och rå om den stora. Önskar dig en trevlig vecka. /kram

Svar: Hej goa Bibbi! Tack för dina rara kommentarer! Jag gör ju julkort hela året - men än så länge bara "ett i veckan".Här är det också en hel del trädgårdspyssel mellan våra höstpromenader. Nu i helgen far vi upp till Björkebo för att se om vi hittar några trattkantareller - om vi nu kan samsas med älgjägarna ;-) Det brukar gå att få reda på var de jagar vilken dag, så man slipper bli skjuten...
Härligt med barnbarn också - både era små och våra vuxna. Var ålder har sin charm!
Ha nu en fin helg! <3 Kram!
MormorMargareta

2019-09-09 @ 08:32:49
URL: http://kortfonstret.wordpress.com
Postat av: Maria

Så fint kort och det blir väldigt snyggt med vimplar och så är det ju ett smart sätt att använda så mycket som möjligt av papprena. Det blir väldigt fint att använda olika mönstrade papper när de går i samma färgton. Kram

Svar: Tack för dina positiva kommentarer! Ja, jag tycker ju att det är såå bra att ta vara på minsta spillbit! ;-) Sorterar alla spillbitar i plastfickor efter vilka som passar ihop - då finns det att ta av sen....Kram! <3
MormorMargareta

2019-09-12 @ 20:30:45
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0