28 april -20 Underbara vänner....

.... har jag verkligen, av alla de slag!
Några har jag känt ända sedan jag var liten.
(Ja, en vän påstår t o m att hon kände mig
redan innan jag var född,
eftersom hon som 2-åring fick känna
på min mammas mage när jag sparkade där inne ;-)  .)
Andra har tillkommit "under resans gång" så att säga
och en del känner jag bara via datorn
eller min hobby.
 
Scrapvänner är generösa varelser!
Det här kortet har tillkommit p g a flera sådana:
 
 
Åsa och jag fick varsitt brev med "coronautmaningar"
av Åsas "låtsassyster" = min "låtsasdotter"
med bl a en bingobricka.
Här kommer min första tolkning (rad 1)
(det kan ju bli 9 till!! ;-)  )
två cardstock, hjärta, text, mönstrat papper.
 
De ljuvligt mönstrade ramarna
har jag fått från en scrapvän i USA - TACK!
Textstämpeln är en gammal digis från Momas.
Blomman kommer från en go scrapvän
som jag aldrig träffat irl - TACK!
De söta silverfåglarna fick jag
av en av scrapvännerna här i Gävle.
 
 
Idag blev det ganska lite åtgång
på distanskuddar - mer på Biltematejpen ;-)
Glitterpennan Sakura Gelly Roll clear star #700
kunde jag förstås inte låta bli!!
 
 
Insidan fick samma budskap som framsidan
med en stämplad text från Inky Wings.
De söta penseerna fanns i också i USA-paketet
men bladen har jag stansat med en die ur
Crealies: Duo Dies CLDD37.
 
 
Baksidan med min namnetikett som vanligt.
Även dem har jag ju fått
av Åsa och hennes Magnus,
som designat dem i datorn.
 
Till all denna färgglädje
blir det ett vitt köpekuvert - och JA,
den bulliga blomman gick ner,
tack vare att kuverten som kommer
till kortstommarna från Kristinas
är 16x16 cm.
 
Nu dags för ett promenadförsök.
Få se hur det går.
Hade hoppats på regn idag,
men än har jag inte sett nåt...
 
Håll kontakten - men håll distans!!
Var rädd om dig!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt färgsprakande kort och så glad vännen ska ha blivit när hon fick det =) kram

Svar: Ja det behövs lite färger att pigga upp sig med i dessa tider!! Glad att du gillade det! <3 Kram!
MormorMargareta

2020-05-01 @ 13:15:27
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0