25 augusti -20 Papperspussel...

.... fick jag verkligen ägna mig åt idag.
Hade hittat ett läckert BoBunny-papper
i mina gömmor och funderade 
hur jag kunde göra kort och kuvert av det.
 
 
Hittade en söt ängel med blå vingar
som fick bli motiv på kortet.
Sen gällde det att pussla
för att få till en bakgrund till motivet.
Vit kortstomme och ljusblå cardstockkant
använde jag idag.
Kanten på motivet glittrade jag med 
Stickles star dust.
 
 
Dekorerade med några utstansade snöstjärnor
som jag också glittrade med Stickles.
Den stora är stansad med en die
från Memory Box: Rizza Snowflake,
de små med en die, som jag tror
att jag fått i nån adventskalender.
Bling i snöstjärnornas mitt,
både de utstansade
och de på mönsterpapperet.
 
 
Kuvertet tog lite extra papper idag
eftersom kanten var vågig
så jag fick mindre remsor än vanligt
att använda till själva kortet.
 
 
Det fanns alltså mycket begränsat
med papper kvar till insidan.
Stansade en ljusblå ram med en die
från Craft Emotions: Open Square scalloped XL.
Ljusblå snöstjärnor här och bling.
Textstämpel från Scrapfabriken.
 
 
Pyttelite mönsterpapper fanns kvar
att dekorera baksidan med.
 
 
Här är då kortet med sitt kuvert till sist.
 
Gläder mig åt att mitt knä nu börjar fungera igen!
Hurra!!!
 
Åter i Björkebo för en sista sommarvecka.
På fredag flyttar vi "basen" till Gävle
men hoppas på några härliga trippar hit igen
under hösten för jakt
på trattkantareller. ;-)
 
Hoppas du mår och har det bra!
Nu gäller det att vi håller ut,
tvättar händerna och håller fysiskt avstånd,
så vi slipper bli sjuka i covid 19.
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Eva

Du är sannerligen en mästare att få till läckra kort av restbitar. Jag har nog sagt det förut, men det kan upprepas. Mycket vackert kort.
Jag känner nu att det börjar dra i scrapfingrarna , men ännu har vi en del kvar att fixa med vårt hus. Har en gavel och halva framsidan kvar att måla.
Sen får vi nog fira på något sätt. Det har tagit MYCKET tid, men så väl värt.
Ha det fint. Kram Eva

Svar: Åh, har ni målat i sommar!! Då förstår jag att ni haft ett knog!! Skönt när det är klart!!Här har jag ju fått vara mycket stilla med ett kvaddat knä. Man kommer inte så långt med kryckkäppar och ONT...
Tack och lov börjar det ordnat sig nu - äntligen!!
Tack för att du tittade in och lämnade uppmuntrande spår!
Kram!
MormorMargareta

2020-08-26 @ 16:43:23
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilken fin ängelbild och så fint med det vågiga pappret. Tur du fick ihop tillräckligt till framsidan, det syns inte ens att det var svårt att få till, då är man proffsig =) Bra jobbat! Snygga snöstjärnor också. Kram

Svar: Tack! Ja att lägga pussel är ju kul - men tänk om det fattas bitar :OKram på dig!
MormorMargareta

2020-08-26 @ 20:00:55
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Här vart det pyssel av högre rang ser jag, vara smart och ekonomisk i en fin mix. Men så blev det ju bra, som alltid!

Jag är så glad att ditt knä börjar rätta till sej.

Kraaaam

Svar: Tack goaste du!Kram! <3
MormorMargareta

2020-08-27 @ 07:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0