13 december -20 CAS är nog detta...

.... det är inte så vanligt hos mig,
men man kan ju försöka  ;-)
 
 
Det var de fina snöstjärnorna i trä
som inspirerade mig till detta försök.
Tyckte att de "talade för sig själva".
 
Jag använde färdig kortstomme i craft
och bigade en linje runt kanten
som diskret dekoration
(den syns knappt på fotot, men irl)
samt ritade en tunn svart linje.
 
God Jul-skylten är av en överbliven bit
av träet, som jag klippte till,
 stämplade på och
chalkade svart på kanterna.
 
 
Här kan du nog ana den bigade kanten.
 
 
Insidan fick en av mina gamla favoritstämplar.
(Vet tyvärr inte var jag fyndade den fär länge sen)
Stansade snöstjärnor ur craftpapper
att dekorera med,
tillsammans med mörkbruna halvpärlor.
Dien har nog kommit med nån tidning 
eller advetskalender, gissar jag.
 
Kortstommen är mörkare på insidan
men jag använde den ljusare sidan
till snöstjärnorna.
 
 
På baksidan fick min lilla namnetikett
sin givna plats i en snöstjärna
utstansad med die från Sizzix Thinlits.
 
Ja, vad tycker du?
Kan man kalla det här för Clean And Simple?
Ett försök från mig i alla fall...
 
Idag bjöd Åsa och Magnus på 
nybakade saffransbullar
och jag åkte vägen förbi kondiset
och köpte julsmörgåsar till sen lunch.
Såå mysigt och gott!
 
Nu njuter vi av fint Luciaprogram
från Jukkasjärvi på TV, Kjell och jag.
Hoppas du också haft en fin Luciadag!
Var rädd om dig!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Åååååhh jag fick pepparkaks-känsla när jag ser det här och jag har ju bakat pepparkakor idag, kanske därför jag tycker det. Jätteläckert är det hur som, du får till detaljerna så bra.

Det är bra med utmaningar. Men min tillvaro har varit lite väl intensiv så det kommer inte några kort förrän efter jul, det blir mer nyårskort och kanske lite senare än så också. Jag får lov att inse att det vart för tufft att sitta med sånt utan bra glasögon. Nu kan jag slappna av, glasögonen har jag fått och även sjukersättning(sjukpension) så all tid som gått åt till att fundera, oroa, krashar mentalt under de sista 20 åren är nu förbi...så det är nog mycket sånt som kommer nu, när jag vet att jag inte behöver. Fast det har funnits där så länge så det var ju inte bara att säga yes och tro att allt det försvann. Jag går fortfarande och undrar om det var en dröm eller om det faktiskt var så.

Kram Ann-Marie

Svar: Stor kram till dig, Ann-Marie!! Förstår verkligen att det är en lättnad men också att du tappar lite kraft när det är klart och all spänning släpper! Det är en så vanlig och förståelig reaktion! Ta nu hand om dig!!Jag tror att jag "gått i mål" med julkorten för i år - fast man vet aldrig... Ibland kommer kort från nån som inte är "på listan" och då får det bli nyårskort ;-)
Har drabbats av yrsel och hörselbortfall på ena örat. Är förmodligen kristallsjuka. Har googlat och hittat övningar att göra, så jag hoppas det blir bättre! Här blir det alltså inga hembakade pepparkakor i år - Nyåkers får duga!! Får försöka baka fruktkaka och min jullimpa, som är "måsten" i vår familj.
Ha nu en fin julhelg och var rädd om dig! Kram!!
MormorMargareta

2020-12-13 @ 20:25:37
Postat av: Linda LW

Jättefint kort - och visst är det clean and simple! :) Tack för titten och God Jul! // Linda

Svar: Tack rara Linda för uppmuntran! Blir så glad när nån tar sig tid att lämna en kommentar!God Jul och var rädd om dig! <3
MormorMargareta

2020-12-17 @ 00:04:13
URL: http://www.belimi.se
Postat av: Maria

Jättefint! Det är väldigt svårt att göra så här eleganta kort och inte dekorera en massa. Inget mönsterpapper heller. Det blev verkligen som du önskade: att de vackra snöstjärnorna talar för sig själva =) kram

Svar: Tack!! Alltid roligt att prova på något nytt...Kram! - och Gott Nytt År!!
MormorMargareta

2020-12-26 @ 21:21:09
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0