20 december -20 Snögubbe ...

.... den allra sötaste,
tror den är från Penny Black
men jag har inte stämpeln själv,
så jag är inte säker.
 
 
Att det fina mönsterpapperet
kommer från Penny Black vet jag.
Tyvärr finns det bara små spillbitar kvar
efter detta kort.
Har också använt en
läckert glittrig cardstock
och så den klarblå
(eftersom den som ska få kortet
gillar snögubbar och blått).
 
Den vita kanten är stansad
med die från Craft Emotions:
Open Squares scaloped XL.
 
Jag har stansat ut motivet
med cirkeldie från ...
och lämnat en del av tofsen ovanför.
Om du vill se hur jag gör det
kommer jag att lägga ut ett inlägg
med demo om detta här också.
 
 
Runt motivet ser du stjärnor
stansade med Kopplade stjärnor,
die från Gummiapan.
I övre hörnet stjärna med snöstjärnor
och en blå rhinestone.
Dies jag använt där är:
Stjärna från Quick cutz: Cookie Cutter nesting star
Snöstjärna från Penny Black
Nellie Snellen: Christmas Scene Dies, Flowers
samt en silverstjärna ur en påse från Dollar Store.
Stjärnan med julhälsning är stansad
med die från fjolårets kalender från Rox Stamps.
 
 
Insidan fick också stjärnorna från Gummiapan,
Penny Black-snöstjärna
och ett par av de små blommorna
från Nellie Snellen.
 
Textstämpeln kommer från Jess Ink.
 
 
Av det här vackra papperet
blev det ett läckert kuvert.
 
 
Även baksidan fick glitterkant
och stjärna
men jag sparade på mönsterpapperet ;-)
 
 
Avslutar med kortet och det matchande kuvertet.
Måntro om detta är årets sista julkort?
 
Har drabbats av yrsel sista veckan
och ska åter till HC imorgon
för ytterligare undersökning.
Hoppas verkligen att jag kan få nån hjälp
så jag slipper gå och hålla mig
i väggar och möbler!
 
Ha det nu fint i julveckan!
Var rädd om dig och de dina!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, vilket vackert julkort! Underbart med alla stjärnor och glitter. SÅ fint mönsterpapper med snöstjärnorna och söt snögubbe. Kram

Svar: Tusen tack min vän!Gott Nytt År på dig!
Kram!
MormorMargareta

2020-12-26 @ 21:07:18
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0