1 februari -20 På väg mot Valentine...

.... har jag börjat göra några hjärtekort.
 
 
Ett gammalt Majapapper med två olika matchande sidor
har jag använt till dagens kort.
Så bra att kortstommarna (och kuverten)
görs i såväl vitt som off white.
Idag passade off white bäst till mönsterpapperet.
Stansade tre hjärtan i olika storlek till framsidan.
En hjärtbård stansad med en die från Sizzix Thinlits
Love Birds and Hearts 659006
döljer skarven mellan pappersremsorna.
Satte en vit remsa bakom
för att framhäva hjärtana.
Kanske ser du att jag har
glittrat runt papperskanterna
med Sakura Gelly Roll #700 clear star.
 
 
Scallopedkanten i vitt
är stansad med en die jag lånade
på vår onsdagsträff.
Tror den är från Crea Nest Lies.
Den fina textstämpeln är från Jess Ink
och blommorna och blinget ur mina gömmor.
 
 
Till kuvertet använde jag
den mer enfärgade sidan av mönsterpapperet.
 
 
Stansade en scalloped kant
även till insidan
och skar ut en fyrkant i mitten för text
liksom i den rosa kanten.
Dekorerade med den småblommiga sidan
av mönsterpapperet och lite bling.
Även den här textstämpeln kommer från Jess Ink.
 
 
Baksidan
 
 
Till sist förstås kortet med sitt kuvert.
Ja så här blev det alltså idag.
Härlig lördag och första dagen i februari.
I Storbritanien är många glada idag
Brexitdagen
men nästan lika många är ledsna
the remainers.
Hoppas det blir bra till sist!
Är ju ett Londonfan - vill snart åka dit igen!
 
Ha en fin helg!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, superfint kort du gjort! Snyggt med hjärtbården för att dölja skarven. Kram

Svar: Tack snälla Marie! Blir så glad över dina rara kommentarer! <3 Kram!
MormorMargareta

2020-02-02 @ 20:58:27
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0