3 februari -20 Liten "kotte" i grattiskortshögen....

....   är ju alltid bra att ha!!
 
 
Hittade ett par rosaprickiga spillpapper
i mina gömmor - lika men ändå olika.
Ett skirt blommigt fanns också.
Matchade med blekt grön cardstock
och byggde i lager på lager.
En söt "kotte" med blommor i håret
passade bra - och sen fick några gamla brads
vara med i mitten på blommorna,
som jag stansade ur de båda prickiga.
En liten hjärtebrad fick också ta plats i hörnet.
 
 
Idag tänkte jag visa hur jag jobbar med att bygga upp korten.
Här ser du hur det ser ut på baksidan
Jag har alltså stansat den gröna scalloped kanten
ur den understa gröna (överst här).
Skurit ur mitten av det prickiga papperet
(det är det vita papperet du ser här).
Sen stansade jag den scalloped ovalen,
som ligger under motivet ur den gröna cs
med scalloped kant.
Det rosa papperet du ser längst bak
är baksidan av det blommiga papperet på kortet.
Varje lager är monterat med distanskuddar,
du ser dem jag satt i kanten på den gröna cs,
som du ser överst här - och underst på kortet.
Jag har klippt Biltemas dubbelhäftnde kuddar
i fyra delar var, det brukar bli lagom.
I mitten har jag satt tre halvrutor på varandra
(en för varje lager jag byggt)
för att kortet inte ska säcka.
 
 
Så här ser det alltså ut på framsidan
och du kan se hur det är byggt
med distans mellan lagren.
Grattis är stansat i dels cardstock,
dels i foam för tjocklek.
Jag har också lagt Glossy Accent på.
 
 
Insidan med textstämpel från Jess Ink
och "enkla" blommor, stansade med samma punch
som framsidans blommor.
På alla sidorna har jag glittrat
med min favoritpenna Sakura Gelly Roll
# 700 clear star.
 
 
Kuvertet av den största prickiga spillbiten.
Det blev mystisk färg på det här fotot,
varför förstår jag inte ;-)
 
 
Baksidan
 
 
Så till sist, kortet med sitt kuvert, som vanligt.
Gillar verkligen mina små "kottar".
 
Ny vecka med nya möjligheter -
härlig solskenspromenad idag
och ljuset kommer ju mer och mer!!
Idag gick inte solen ner förrän efter 4 - WOW!
 
Ha nu en fin vecka du med!
Kram!
 
Ha en härlig vecka
 

Kommentarer
Postat av: Britt

Jättefint kort med så söt kotte. Fina papper och blommor. Kotten ha du, som alltid, färglagt så fint.
Så bra att få se hur du "bygger dina kort".
Kram Britt

Svar: Tack rara du!! Jag blir så glad att du gör dig tid att kommentera i bloggen! <3Kram!
MormorMargareta

2020-02-05 @ 20:46:59
Postat av: Maria

Åh, så söt! Vilken liten go igelkotte 😊 Kul att se hur du bygger upp korten och verkligen använder materialet till fullo. Kram

Svar: Tack - ja kottar är ju mina vänner!Kram från "snålskrapparen"!!
MormorMargareta

2020-02-17 @ 05:40:13
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0