23 januari -20 Nästan lika....

.... men det blir lite olika ändå.
 
 
Ett så här härligt stormönstrat papper
är inte så lätt att använda till kort.
Det här sättet provar jag idag.
Cardstock i en av mönsterfärgerna
har jag använt till mina kort idag - här grönt.
Textstämpeln kommer från Slöjd Detaljer.
 
 
Här har jag istället använt turkos cardstock,
vilket ju ger ett något annat intryck.
Textstämpeln här kommer från Pysselskafferiet.
 
 
Som du ser har jag här monterat lagren
med hjälp av distanskuddar, 
som jag så ofta gör.
Du ser också hur jag gjort kortet
genom att skära ut en ruta i
såväl cardstocken som mönsterpapperet,
så att mönstret "stämmer".
 
 
Det gröna kortet är i stället monterat med
dubbelhäftande tejp
och alltså alldeles platt.
 
 
På insidan av det "gröna" kortet
har jag stämplat med en textstämpel
från Pysselskafferiet - så fin!
 
 
Textstämplen i det "turkos" kortet
kommer från JessInks set 
JI-19024 Kärlek, som har många fina texter
med "Alla hjärtans dag-tema".
 
 
Visar båda kortens baksidor här,
så kan du jämföra hur färgen på cardstocken
påverkar hur man uppfattar kortet.
 
Inget matchande kuvert till dessa kort
utan de kuvert som hör till kortstommarna
jag köpt från Kristinas Scrapbooking
kommer att användas.
 
De här korten har hamnat i "bra att ha"-högen.
Roligt att du kikade in till mig!
Välkommen åter! Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Roligt att se skillnaderna på väl av accentfärg från mönsterpappret. Bra att fylla på lite i högen. Det behöver jag med just nu, det börjar sina lite i färdighögen 🙂 Kram

Svar: Tack raring! <3 Du gläder mig så mycket med att kommentera här i bloggen! <3 Kram!
MormorMargareta

2020-01-27 @ 06:32:50
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0