20 juli -20 Lapptäcke....

....av spillpapper på dagens kort.
 
 
Hade många remsor mönsterpapper
i olika bredd och längd, 
som jag pusslade ihop till ett "lapptäcke"
Jag täckte en bit tunnare cardstock
med dubbelhäftande tejp från Biltema.
Satte en längre remsa diagonalt över kvadraten
och pusslade sen med kortare remsor
vinkelrätt mot den diagonalen.
Jag renklippte kanterna
och stansade ut en lite mindre kvadrat
med Rox Stamps die med korsstygnskant.
Den passade precis att montera
på den vinröda kanten,stansad med
Craft Emotions Open Square Scalloped XXL.
 
Ett motiv med ett kaffekalas i matchande färger
fick en kant stansad med
Crea Nest Lies XXL rektangel.
 
 
Dekorerade med ett hjärteband
och några blommor,
som fått en liten blombrad i mitten.
(Tänk så mycket brads
man använde fär några år sen!! ;-)  )
En pytteliten blompunch
använde jag till de gröns "ståndarna".
 
En liten text, stämplad med en av
de allra första stämplarna jag köpte.
 
 
Till insidan använde jag den kant
som blev över när jag stansat framsidans kant.
Av de smala kanterna,
som blev kvar när jag stansat ut framsidans lapptäcke
kunde jag använda ett par remsor här.
 
Lämplig textstämpel från Inky Wings
och ett par kaffekoppar
stämplade med en Primastämpel.
 
 
Liite av kanterna fanns kvar till baksidan.
 
Det är verkligen roligt att kunna använda
även de allra minsta små spillbitarna
och bli nöjd med resultatet,
särskilt om man är en sparsam scrappare, som jag ;-)
Gillar också att ta fram gamla grejor
som jag nästan glömt att jag hade,
som brads och gamla textstämplar 
på det här kortet.
 
Idag har det regnat i stort sett hela dagen.
Ibland har det t o m störtregnat!!
Hoppas det blir lite bättre väder imorgon!
Ha en fin dag! 
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Byter ut kaffet mot te men i övrigt har jag absolut inget att behov av att byta bort något och sen är det ekonomiskt att använda sej av så mycket som möjligt. Jag spar bitar men glömmer bort dom sen...

Bugar för Drottningen af spillbitar; du regerar

Svar: Tusen tack Ann-Marie! Ja det är så få som gör mig sällskap vid kaffekoppen nuförtiden ;-) Men te går lika bra för min del!Spillpapperspyssel hör ju till mina stora nöjen - har ägnat mig åt mer sånt ett par dar, så mera följer!!
Kram till dig!
MormorMargareta

2020-07-21 @ 12:58:58
Postat av: Maria

Va läckert det blev att sätta remsorna på sniskan, snyggt, riktigt snyggt! Och härliga färger och papper som passade ihop riktigt bra med motivet. Härligt kort! Kram

Svar: Tack! <3 Du är verkligen bra på att uppmuntra!! Ja jag tycker ju att det är så roligt att leta i mina enorma spillpappershögar och hitta matchande bitar - såå kul!!
Kram på dig! <3
MormorMargareta

2020-07-27 @ 17:01:40
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0