12 juni -20 Beställningskort....

.... till min väns barnbarn Matilda,
som tog civilingenjörsexamen nu i juni.
 
 
Mot en ljus framtid uppe bland molnen,
så tänkte jag när jag valde mönsterpapperet.
Satte sen utstansade kopplade stjärnor
bakom motivet, som är en stämpel
från Whiff Of Joy,
som jag själv adderat en boktrave till.
Motivet färglagt med Distress Markers.
 
 
Ett blomhörn med rosor,
knoppar och pärlspray
och så en fin spets längst ner.
Blomstjälkarna har jag snurrat runt
mitt "universalverktyg": virknålsskaftet.
 
 
Insida med gott om plats
för mormor att skriva sina gratulationer
nu när hon inte kan åka till Göteborg
och vara med och fira.
Skrivytan är ett "hål" 
stansat med Nellie's Multi frames MFD 085.
 
En fin "spetskant" i gult
stansad med die från Crea Lies Dies XXL.
(Spillet efter det fanns som kant på framsidan.)
Åsas lilla fina stämpel i hörnet
blev pricken över I.
 
 
Baksidan
 
 
Kuvert
 
 
Kortet och kuvertet till sist.
Idag fick jag veta att Matilda fått sitt kort
och gillade det - roligt för mig!
 
Ha det gott i sommarvärmen!
Det gäller att njuta så länge det varar!
Var rädd om dig - håll avståndet och tvätta händerna! ;-)
Kram - garanterat coronafri!
Välkommen åter!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så fin stämpel och så passande motiv. Blev ju jättebra att kombinera med bokhögen =) Fint med stjärnorna bakom motivet och snyggt mönsterpapper. Fin helhet =) kram

2020-06-16 @ 21:09:53
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0