5 maj -20 Blommor på blommor...

.... finns på kortet idag.
 
 
Momas ljuvliga bukett är en digis
som jag färglagt med Distress Markers
och vattenpensel, som jag brukar.
Letade i mina pappershögar
efter ett lämpligt mönsterpapper
och hittade detta från My Minds Eye.
Matchade detta med två olika gröna cardstock.
 
Motivet har jag stansat ut med
Nellie's multiframes MFD085.
Jag ville ha en smal kant runt
och hittade Memory Box stitched cirkel layers.
 
Ett par hjärtebrads tyckte jag passade
och det lilla paketet i nedre hörnet.
Mer blommor känder "overdo"
med blommor både på motiv
och mönsterpapperet.
 
 
Små vita gnistrande "knappar" i sidorna
där den mittersta döljer skarven mellan mönsterpapperen.
Hörnen har jag stansat med "stjärtstansen",
en hörnstans från Crafts too.
Grattis stansade jag i både grön cardstock
och akvarellpapper och monterade med lite "skugga".
Jag har som vanligt glittrat med
Sakura Gelly Roll clear star #700
och monterat de olika lagren med distanskuddar.
 
 
Insidans mönsterpapper är skarvat
och jag har använt ett grönt band
för att dölja den skarven som inte blev så bra.
Fjärilarna är stansade med en punch
från Martha Stewart (en finns på framdidan också)
 
 
Idag blev det ett matchande kuvert.
Det är ju därför jag måste skarva papper
för jag får bara de 6 cm-remsor kvar
att fixa kortet med.
 
 
Det räckte ju till lite dekor
på baksidan också
under min namnetikett.
(Sen finns bara den cirkel mönsterpapper kvar
som jag stansade ur för insidans skrivyta ;-)  )
 
 
 Här är då dagens kort och kuvert
i vårliga nyanser.
Det passar dagens soliga väder - fast
det var ganska kallt och blåsigt.
Man känner det när man går i motvind.
På hemvägen, med vinden i ryggen
och solen i ansiktet, var det riktigt skönt!
 
Ha det nu gott - var rädd om dig!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken fin blomstämpel och så fint färglagd! Och så fint kortet blev =) Tack för alla svar på kommentarerna jag lämnar, så roligt =) kram

Svar: Tack för besöket och din rara kommentar! Kram!! <3
MormorMargareta

2020-05-06 @ 20:41:03
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Eva

Men kära du vilket WOW-kort !! Jag är så imponerad. Så genomtänkt med alla fina detaljer. Jag har nästan glömt bort att använda brads och små berlocker. Man har ju så mycket i sina lådor och vartefter det kommer nytt åker annat längst ner. Idag har jag kämpat med ett sorgekort . Det kräver ju alltid lite extra och framför allt att det blir så personligt som det kan.
Här har trädgården varit prio ett idag , denna härliga sommardag. Jag har pysslat lite med mina tomatplantor bl.a. Snart ska de få komma ut i växthuset. Ha det gott. Kram Eva

Svar: Tack snälla du för din rara kommentar! Ja visst har vi mycket i våra gömmor, som vi inte alltid använder! Fick för mig här att ta fram lite gamla saker. Det är ju svårt med dekorationer när det är blommor i motivet tycker jag - kan ju inte dekorera med mera blommor då ;-)Kram på dig!
MormorMargareta

2020-05-06 @ 21:59:39
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0