4 november -20 Mer ur spillmappen....

... där jag letat upp spillbitar
i bruna och beige toner
för att passa ihop med de söta rådjuren.
 
 
En spillis med diffust snömönster 
fick en ram av beige cardstock
utstansat med die från Craft Emotions:
Open Square Scalloped XL.
För att den skulle framträda bättre
satte jag en kant bakom av mörkbrun cardstock.
 
Jag har glittrat i motivet och runt kanterna
med älsklingspennan Sakura Gelly Roll clear tar #700.
 
 
 En stor fin snöstjärna, punch från Martha Stewart,
som jag fått av Åsa är glittrad med Stickles Diamond
och fick en guldbeige blingsten i mitten.
Monterat de olika papperslagren med distanskuddar.
 
 
 En brun rosett av band med organza i mitten
och satin i kanterna knöt jag
med hjälp av en plastgaffel.
 
De små snöstjärnorna är också
stansade med en punch från Martha Stewart:
Glacial Snowflake.
De är också glittrade med Stickles.
 
 
Insidan fick också brun och beige kant,
den beige är spillet efter framsidans kant.
En annan beige spillbit med granar
fick bli bakgrund till rådjursfamiljen.
Vet inte var den dien kommer från - köpt på loppis.
 
 
 
 Enkel baksida med min minsta namnetikett
i mitten av en snöstjärna.
 
Vitt köpekuvert idag,
så det finns det ingen bild på ;-)
 
SOL ute idag - härligt 
och härlig om än blåsig promenad.
Är så lycklig att knät håller!!
 
Ha det gott!
Stay safe!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Britt

Jättefint kort med så mycket julkänsla!
Kram Britt

Svar: Tack snälla du!! <3Kram!
MormorMargareta

2020-11-05 @ 08:37:41
Postat av: Eva

Såååå vackert !! Den där hålramen på framsidan blev perfekt , så snygg.Skönt med knät. Inte kul när våra kroppar protesterar. Jag vet. Bytte ju höftled för många år sedan nu.
Ha det fint. Kram Eva

Svar: Tusen tack Eva! <3Är såå tacksam över att knäet vill bära mig igen!
Åsa och hennes Magnus ordnade en grillfest (bara vi fyra) ute i skogen vid kusten
för att fira Kjell på fars dag och vi gick en härlig promenad över stock och sten och knäet strejkade inte!
Kram på dig! <3
MormorMargareta

2020-11-05 @ 19:25:26
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Åh, sö sött kort och så fint u fått ihop det att passa med insidan sen. Så vackert! Fint med glittret som framhäver rådjuren lite extra på framsidan. Kram

Svar: Tack raring! <3 Älskar min glitterpenna!! <3Kram!!
MormorMargareta

2020-11-06 @ 21:44:47
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0