19 september -20 Härliga höst....

....njuter jag just nu
och det inspirerade mig att leta fram
spillpapper i höstfärger.
Här kommer det första höstkortet:
 
 
Hittade dies som följde med en tidning 
som jag köpt nån gång (förmodligen i London).
De hette "Falling leaves" från Hot of the press.
Mycket användbara!!
Vimplar är ju också favoriter hos mig
så såna fick det bli i höstgärgade spillpapper.
Även löven är stansade ur spillbitar.
 
 
Halvpärlor och bling från Bo Bunny
köpte jag på fb härom sistens - de passade.
Har glittrat kanterna och nerverna på löven
med Wink of Stella clear
men det sysn dåligt på fotot.
 
Lite "fladder" i vimpelflikar och löven
har jag också fixat med hjälp av
skaftet på min virkkrok
(går förstås lika bra att använda nåt annat smalt runt)
 
Textstämpeln kommer från Inky Wings.
Kanske finns nån liknande nu hos hÄnglar & Wings.
 
 
Insidan fick ett "lövskelett", mera bling
och en annan fin textstämpel från InkyWings.
Kanten på det gula papperet 
är stansat med en kantstans från ek-success.
Ritade en ram med en matchande Distresspenna.
 
 
Ett av papperen räckte t o m till ett höstligt kuvert.
Det finns också med i ett av löven....
 
 
.... liksom på kortets baksida,
som också har en stansad nederkant
och en stansad bakgrund till namnetiketten.
 
 
Kort och kuvert då till sist.
 
Underbar höstdag idag med hög klar luft,
klarblå himmel och ganska varmt.
Så härligt - hösten är nog min favoritårstid,
åtminstone då den ser ut så här!!
Har varit och hämtat fina höst- och julpapper från Reprint,
som Gunilla på Helihak skickat.
Det ger inspiration till fler kort!!
 
Ha en fin söndag!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Dessa ljuvliga färger som finns i naturen just nu är enormt härligt! Hade du med dej lim ute i naturen så att du kunde fånga dom och få dom fastna så där elegant. Så klart det bli fladder i vimplarna när du tar med kortet ut...Just det ja. Ska fixa ett kort ja....någon nära oss som fyller år snart.
Kraaam

Svar: Ääääälskar hösten!!Såg ditt fina kort hos Åsa!
Kram!
MormorMargareta

2020-09-20 @ 12:58:14
Postat av: Maria

Så härligt höstkort, så fint! krma

Svar: Tack! <3Glad höst!!
Kram!
MormorMargareta

2020-10-08 @ 21:52:17
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0