22 september -20 Silver och guld...

.... på julkortet idag.
 
 
Har så mycket olika mönsterpapper i mina gömmor.
Det är ju just mönsterpapper,
som inspirerar mig allra mest
och det som oftast inspirerar till ett kort.
Här var det ett ljuvligt blommigt papper
i silver, guld och vitt.
Eftersom jag haft så många julkort med guld
på senaste tiden, fick det bli silverdetaljer idag.
 
Längst bak en kant stansad med die från
CC Design: Big Scalloped Squares.
 
 
Mönsterpapperet är ganska tunt
så idag fick jag vara lite mer försiktig med distanskuddarna
och montera papperet med dubbelhäftande tejp.
Hjärtana, som är stansade med die från
Technique Tuesday: Nested hearts,
monterades i alla fall med distanskuddar,
liksom God Jul (die från Gummiapan).
Jag har också dekorerat med lite bling
och glittriga "knappar" Rosie's studios Gem Clusters.
 
 
Kanten som blev kvar från framsidan
fick dekorera på insidag
(som ofta hos mig).
Stämplade lite fel, så en utstansad oval fick täcka,
chalkad med silver och
stämplad med textstämpel från Jess Ink.
 
 
Baksidan med min namnelikett
som idag sitter på en cirkel utstansad 
med die från Spellbinders Nestabilities:
Majestic elements.
 
 
Här är kortet tillsammans med ett
silvrigt köpekuvert.
 
Svårt att fota det här så att det blir rättvisande
för det blänker - eller blir grått,
men jag är i alla fall nöjd.
 
Vilket väder!! 20 grader varmt och höstdagjämning!!
Trädgårdspyssel idag - härligt!
Ha en fin vacka!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Glitter och glamour, mon amour...Det är sååå läckert!

Glittrar inte ikapp med det där,
så vi stannar med de orden här.

Tack för ordet,
nu lämnar jag skrivbordet!

Natti

Svar: Tack för rara ord!Nu går jag till mitt bord
Kram!!
MormorMargareta

2020-09-22 @ 22:09:58
Postat av: Maria

Silver och guld passar ju så bra till julkort och du har fått till det riktigt fint. Den god jul-testen är så fin! kram

Svar: Tack min rara "cybervän"!!Kram på dig!
MormorMargareta

2020-10-08 @ 21:50:13
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0