2 augusti -21 Äntligen julkort igen....

... tappade alldeles inspirationen för dessa
när den värsta värmeböljan drabbade oss.
 
Sen hittade jag ett mönsterpappersset:
Winter Wonderland från docraft, me to you,
och hittade lite inspiration igen...
 
 
I collektionen fanns både mönsterpapper, 
motiv och diverse matchande tags.
Här har jag använt ett motiv
med en liten nalle som kramar en snöboll
och det matchande papperet
med lite större snöstjärnor och lite glitter.
En tillhörande rosa tag
tar upp det rosa i nallens mössa.
Sen gjorde jag en egen tag i den ljusblå cardstock
som jag också använt som kant.
 
De utstansade snöstjärnorna
är gjorda med dies från Penny Black.
Jag har chalkat dem med lite blått,
glittrat dem med Stickles star dust
och satt en blå rhinestone i mitten.
 
 
När vi var i Sthlm med Åsa förra helgen
var vi in på Söstrene Grene
och där hittade jag den fina blå 
glittriga snodden som är
i den rosa tagen.
Den blå tagen mönstrade jag själv
genom att rita enkla snöstjärnor
med Sakura Gelly Roll glitterpenna clear star
och sen sätta en vit prick i varje stjärna.
Gammelrosa ordanzaband knöt jag i hålet.
 
Som vanligt har jag monterat
de olika lagren på kortets framsida
med distanskuddar,
och glittrat runt kanterna
med Gelly Roll-pennan.
 
 
Insidan med skrivytan utskuren ur 
den blå cardstocken,
som jag sen dekorerade med mönsterpapper,
en utstansade snöstjärna och ljusblå bling.
 
Kanske kan du ana de glittiga linjerna 
runt papperskanterna även här.
 
Jag tror att textstämpeln 
kommer från Reprint, 
men den är en av mina första
och jag är glömsk....
 
 
Enkel baksida
 
 
Kuvert
Det är synd att det inte syns
hur läckert glittrigt mönstret är.
 
 
Ja här är då kortet med sitt kuvert.
Inte så vanliga julfärger - men det kändes
i alla fall lite svalkande i sommarvärmen.
 
Nu har vi haft ett par regnvädersdagar
och i morse kändes det riktigt höstlikt
men det låter som om vi ska få lite sommar igen.
 
imorgon vänder vi kylaren på bilen mot nordväst
och åker upp till Åsa och Magnus
i Ytterån i Jämtland.
Det ska bli roligt att se
hur de byggt och grejat sen vi var där
sommaren 2019, före "coronatider".
 
Ha det gott!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Nu känns det som vi är ett par snäpp närmre hösten, precis varit ute på långpromenad med hunden, passar oftast bra på söndagar. De andra dagarna går jag 30-45 minuter på fm-passen söndagar blir det längre, vi kör på 1 timme och 20 minuter nu. Trots regnet så svettades jag.

Kraaaam

2021-08-08 @ 15:06:54
Postat av: Ann-Marie

glömde ju skriva om kortet *dubbelsuck* Vilket mysigt motiv, passar på ett mysigt kort över lag!

En till kraaaam

2021-08-08 @ 15:08:16
Postat av: Maria

Åh, dessa söta nallar. Har samlat på dem tidigare, men har kvar min samling med gosenallar i olika storlekar (från ca 8 cm till 90 cm stora, har kanske 50 st) samt lite fotoramar och porslinsfigurer mm. De är ju så himla söta =) Kortet och kuvertet blev jättefina =) kram

2021-08-15 @ 16:09:03
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0