1 februari -21 Tänd ett ljus...

... och låt det brinna...
 
När jag städade undan julen
upptäckte jag att vi skulle behöva
några nya tändsticksaskar
att lägga vid ljusstakarna,
som vi dagligen använder.
 
Vi tänder alltid ljus
när vi dricker kaffe på maten
och ofta på middagsbordet
och uppe på övre hallen
när vi boar in oss för kvällsmys.
 
 
Plockade fram spillpappersmapparna
och försökte matcha till de olika platserna
där ljusstakarna står.
I köket kom det upp gröna gardiner efter jul.
 
 
På övre hallen till smidesljusstake.
 
 
På vardagsrumsbordet
till Lilla Pyssel Ingers underbara
rosenmönstrade ljus.
Den ljuvliga tillhörande tändsticksasken
har sprungit och gömt sig,
så den här får duga under tiden.
 
Sen kom Mickan hem från Stockholm.
De fick nytt svart köksbord i julklapp
till sin nya lägenhet,
då där behövdes ju också tändsticksask
till deras kvällsmys med "candle light dinner" ;-)
 
 
Har ett tag haft den här fina medaljongen liggande
och tyckte nu den passade till deras köksbord
och mässingsljusstakar,
 
 
Den här lite mindre,
som fick ett silvrigt papper och ett svart nätband
bakom sin medaljong,
finns kvar i en låda.
kanske nån vill ha den nån gång.
 
De fina medaljongerna 
har jag fått av en scrapvän - TACK!
 
 
Såillpappershögen minskade lite,
men växer ju till sig nästan lika fort ;-)
 
Solen lyser från klarblå himmel
och ropar åt mig att det är promenaddags.
Bäst att lyda!!
 
Kul att du kikade in hos mig - välkommen åter!
Var rädd om dig och de dina!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Spillpappershögarna är ju perfekt när man ska dekorera både mindre och större tändsticksaskar. Så fina de blev! Härligt för barnbarnet att ha en ask skapad av dig. Varje gång hon ser den så kommer hon att tänka på sin fina mormor. Det är kärlek =) kram

Svar: Ja jag blir så extra tillfredställd när jag kan använda mig av spillpapper. De högarna växer ju hela tiden ;-)Kul att Mickan gillade asken! Hon flyttade ju till storstan för två och ett halvt år sen och jag saknar henne såå! Medan hon studerade på högskolan här bodde hon bara 5 min gångväg ifrån oss, och tittade ofta förbi.
Kram!
MormorMargareta

2021-02-01 @ 20:02:07
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Eva

Vad smart tänk du har att matcha inredning. Skulle man ju apa efter !!!!! Vi tänder också ljus varje dag , men ofta i ljuslyktorna som står på bordet. Man behöver verkligen tända ljus denna tid på året.
Jättefina askar . Kram Eva

Svar: Tack Eva! Ja visst är det härligt med tända ljus!! Så bra att få lite användning för spillbitar också och lite kul att försöka matcha!Tänker ofta på dig - ser ju er fina och duktiga son på TV lite nu och då. Han är verkligen så klar och pedagogisk i sina rapporter!!
Ha det gott och skicka lite snö till oss - vi bor tydligen i ett "gränsland" denna vinter med massor av snö både söder och norr om oss. Kan ju nte åka till stugan heller.
Kram!!
MormorMargareta

2021-02-02 @ 12:15:12
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Eva

Tack snälla för beröm om sonen. Vi tycker också att han är duktig. Han är kvar och har det ganska lugnt nu efter "stormen" tidigare.Men man vet ju aldrig vad som kan hända "over there".

Svar: <3
MormorMargareta

2021-02-02 @ 13:22:40
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0