19 februari -21 Kotten på väg igen...

... nu med handväska och rosenbukett
i full fart mot nästa födelsedagsbarn
i februari - en tät födelsedagsmånad
i vår vänkrets och familj.
 
 
Ett papper jag klappat länge:
Basic greys Hello luscious från 2010
inspirerade till detta kort.
Motivet stansade jag ut med die från
Cottage Cutz Nested Stitched Eyelet Cirkle set
och den gröna kanten bakom med samma fabrikats
Scalloped set, som är knäppet större,
så lagom!!
 
Motivet som vanligt färglagt med Distress Markers 
och vattenpensel.
I mitt kortmakeri väljs nästan alltid mönsterpapper först
och får styra färgerna i färgläggningen.
 
Den gröna cardstock jag valde till det här kortet
är ganska glansig och kommer från
en julpacke med cs från Panduro
för några år sen.
I nederkanten stansade jag den med
blomkantstans från EK-success.
 
 
Vimpeln klipper jag till själv,
idag fick den bli ganska bred.
Den lilla fina grattisdien är från CreaLies.
 
Blommor ur mina gömmor
och blad stansade dels med CreaLies Duo dies,
dels med en bladdie ur Skapat av's julkalender.
 
 
Kuvertet, som fick en etikett
för namn och adress
för att postnord inte skulle få spader ;-)
 
 
Insidan fick en textstämpel från Vilda
kompletterad med "Sent" av min egen hand
(födelsedagen var på en söndag
och jag var sent ute)
 
Här fick blomman som blev över häromdagen
en given plats - "den som spar han har!"
 
 
Enkel baksida
 
 
Så den obligatoriska bilden 
när det finns matchande kuvert.
 
Jag vet att kortet kom fram - även om det var sent.
Känner mig ibland som kotten här:
springer och springer
men hinner inte alltid fram i tid ändå ;-)
Det är ju annat än kort som ska fixas,
tvätt och mat och våra låånga promenader....
 
Hoppas du har haft en fin vecka
och nu ser fram emot en skön helg - det gör jag.
Var rädd om dig och kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

..inte någon som kom hit i alla fall...grannarna skottar snö från fräsmattan, haha fräsmatta fniss. Näe men gräsmattan förra fredagen, på lördagen tog han det som var kvar och nu kommer harar och rådjur fr att äta gräs, fast tror inte kottarna kommer än, det är bara grannarna som fått spader.
Om de hade haft de söta blommorna som är på pappret hade jag varit avis. Kotte hade vi en när vi hade en massa ris från trädet som stod på baksidan. Nu finns det en råtta där, inte alls mysigt. Vi har ju inte ens fågelmat för att minska dom riskerna, fast det finns andra som matar fåglarna...*suck*
Jag gillar hur du kombinerat färgerna, faktiskt lite fascinerande att mönstret på pappret, kan göra att det inte förknippas med jul (tänker på färgkombon rött/grönt). Alltihop blir ett lyckat kort, ännu ett kort att lägga i lyckade-kort-högen. Gillar grattis stämpeln jättemycket!

Kram

Svar: Tack för ditt besök och att du lämnar avtryck här inne - det glädjer mig såå mycket!Kram!!
MormorMargareta

2021-02-19 @ 18:32:28
Postat av: Maria

Åh, den där söta kotten igen, underbart! Så söt med sin lilla handväska och man riktigt ser hur bråttom hon har. Väldigt fint färglagt som vanligt. Jag väljer också numera färger till stämpeln utifrån mönsterpappret. Förut färglade jag massa stämpelmotiv först, och försökte sen hitta passande papper till men det blev ju inte helt 100 alla gånger. Mycket smidigare att välja motiv, papper och sen färglägga =) kram

Svar: Tusen tack min vän! Ja visst är det bra att välja papper innan man färglägger! Jag tog med mig motiv och färger till fjällen ibland förr och kom hem med en massa färdiga motiv som inte passade ett dugg till mina mönsterpapper...
Kram!
MormorMargareta

2021-02-20 @ 21:23:41
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0