2 februari -21 Födelsedagskort....

.... till min "extradotter"
visar jag här idag.
Åsa är ju vårt enda barn
men valde sig en "syster"
(som också var enda barn)
när hon gick förskolärarutbildningen.
Då fick ju jag också en till dotter ;-)
 
 
Jag tycker det här mönsterpapperet 
med hortensiablommor är så häftigt
men det gör sig bäst
om det får tala ganska mycket för sig själv.
 
En liten Penny Black-kotte
fick i alla fall vara med.
Stansade ut motivet med die från
Cottage Cutz: Nesting Stitched Scalloped set.
Den gröna kanten bakom är stansad med
en MemoryBox-die: Stitched Cirkle Layers.
Den är bra för det finns 8 storlekar,
så det är ofta nån passar ;-)
 
 
 
Lilla kottetanten tyckte jag passade
från MormorMargareta.
Det är en gammal träklosstämpel
ur min stora samling
och jag har som vanligt stämplat
med Versafine på akvarellpapper
och färglagt med Distress Markers och vattenpensel.
Har förstås också använt glitterpenna
och glitterpensel, men det syns dåligt på fotot.
 
Grattisdien är från Gummiapan,
vilpeln klippt för hand
och alla lager monterade
med distanskuddar förstås.
 
Eftersom det här papperet är 8"
så blir kuvertet - och förstås kortet -
lite mindre än vanligt: 14x14 cm.
Grön kortstomme idag.
 
Till insidan stansade jag en skrivruta
av ritpapper med die från Crea Net Lies:
XXL 70 CLNest.
Dekorerade med  lite mönsterpapper.
Var textstämpeln kommer från vet jag tyvärr inte.
Kanske nån kan hjälpa mig!?!
 
 
Tack och lov hade jag flera av detta papper.
Här är kuvertet av ett ark.
Älskar de här papperen!!
 
 
 Enkel balsida med min ovala namsetikett idag.
 
 
Tänk att Postnord skötte sig
så kortet kom fram på rätt dag!
Det gjorde också hortensian jag beställde
från Mobackes i Bollnäs
men det blev en blålila,
för det var den finaste de hade!
Monika blev i alla fall glad
för både det ena och det andra.
Trist bara att jag (vi) inte kunde åka dit
och fira med en födelsedagsfika :(
Det får bli ett annat år!!
 
Har just kommit in efter dagens tvåtimmarspromenad
i gråväder, nordanvind och snöfall.
Tänk vilken skillnad från igår
då vi hade sol från klarblå himmel!
Fast jag tar gärna mer snö!
 
Roligt att du kikade in här!
Var rädd om dig - snart får vi vaccin!!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Härligt kort, fint mönsterpapper :)
Kan textstämpeln vara från Jane Design tro?
/bibbi

Svar: Tack rara du! Du är en pärla som nästan alltid kan hjälpa till med fabrikat! Har blivit lite duktigare på att skriva upp nu, men det är ju inte alltis jag vet då jag köpt en del på nätet.Kram!
MormorMargareta

2021-02-02 @ 20:51:52
Postat av: Maria

Vilket fantastiskt vackert mönsterpapper! Där behövs inte mycket dekorationer utan man vill ju låta pappret tala för sig självt =) VIlle tipsa om en ny penna jag hittat, om man gillar att glittra kanter på kort. Köpte en och var så nöjd, använde mycket till julkorten. Så nyligen köpte jag 5 färger till. Blir lite tjockare glitterlinjer, men det passar ibland =) Nuvo glitter marker, hittade mina här
https://www.pyhobby.se/sv/articles/1136/glitterpennor
Kram!

Svar: Ja, visst är det fint det papperet! Har lite kvar att klappa på....Tack för tipset - ska kanske ta och beställa såna - PY-Hobby brukar ju ha bra grejor.
Kram!
MormorMargareta

2021-02-05 @ 19:48:00
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0