8 januari -21 Julkort v 1....

... är nu klart:
 
 
En liten sör hÄnglakille
(från i fjol tror jag)
och en hög vinterpapper från Maja Design
inspirerade idag.
Stansade såväl motivet som kanten
med dies från Crea Nest Lies
CL Nest XXL-serie.
Såå läckra tycker jag,
finns både kvadrater, rektanglar,
cirklar och ovaler.
 
Den fina snöstjärnan
har jag fått av Åsa.
 
 
Den söte killen är färglgd med 
Distress Markers och vattenpensel.
De glittriga linjerna drog jag
med Sakura Gelly Roll #700
och snön runt fötterna 
målade jag med penselpennan
Sparkling Crystal Clear
från Spectrum Noir - Love it!
Har fått min i present av en vän i USA,
men den går säkert att köpa här också.
 
 
Insidan har fått kant av spillet
från stansningen av framsidans kant
och ett annat Majapapper
samt en kant från ett tredje Majapapper.
 
Båda textstämplarna är från Jess Ink.
De vita snöstjärnorna är också glittrade
med penselpenan Sparkling Crystal Clear
från Spectrum Noir
(liksom snöstjärnan på framsidan).
 
De läckra matchande halvpärlorna
är från Bunny Bo.
 
 
Kuvertet av framsidespapperet.
 
 
Baksidan med insidespapperet
 
 
Kort och kuvert.
Ja, då var jag igång med "Ett julkort i veckan 2021".
Hoppas jag håller ut ;-)
 
Positivt:
Snön har äntligen börjat trilla ner över oss!!
Njuter!!!
 
Negativt:
 Vänsterörat har fortfarande tagit semester
men har en motorväg 
och ett mycket högfrekvent piiip inbyggt...
 
Min läkare har också semester
men återkommer på måndag.
Hoppas då få en remiss till öronavdelningen.
 
Hoppas du har det bättre!
Var rädd om dig!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Så fint kort, snyggt motiv och snyggt färglagt. Majas papper är alltid ett säkert val ;)
Jobbigt med din hörselnedsättning. Är det inte möjligt att besöka Öronmottagningen utan remiss? Tänkte att det kanske är något som behöver kollas upp snarast av en läkare, om man kanske kan sätta in behandling. Bara en tanke. Jag har jobbat inom området i många år. Hoppas det löser sig. /kram

Svar: Tack rara Bibbi för rara kommentarer och din omsorg om mitt knasiga öra! Har tänkt ringa öronläkaren på Läkarhuset på måndag för att slippa vänta på remisstid. (Åsa har haft mycKet bekymmer med sina öron och haft god kontakt med öron på Läkarhuset) Vi ringde dit i mellandagarna men de hade semesterstängt till 11/1. Hoppas få hjälp!Kram!
MormorMargareta

2021-01-09 @ 10:57:28
Postat av: Maria

Så skönt att du är igång med dina ett julkort i veckan, sån fint det blev! Alltid lika härligt att komma in här och se vad du pysslat ihop =) kram

Svar: Tack för rara ord - klart jag är lite knäpp som sätter igång med -21 års julkort, men det är skönt att ha i november ;-) Det för v 2 ska bloggas idag om blogg.se vill samarbeta - det har varit lite si och så med det på senaste tiden...
Kram på dig!
MormorMargareta

2021-01-13 @ 20:22:52
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0