1 mars -21 Mera Maria....

... blir det i bloggen idag
eftersom vi ju har två Marior i familjen.
 
 
Även här är det ett gammalt 
"nyfunnet" mönsterpapper
som inspirerade.
Läckra blommor i vitt och vinrött
på vårlig ljusgrön botten.
Ville inte bryta mönstret för mycket
så jag valde att göra en cirkelram
att sätta mitt på kortets mönsterpapper.
 
En spillbit vinröd cardstock
räckte att ge kant runt kortet
och stansa ut en cirkel
och bokstäver till texten.
 
Bokstäverna satte jag på två vimplar
klippta i en ljusgrön matchande cardstock.
 
 
Som du ser här böjde jag vimplarna lite
(inte mycket eftersom kortet har ett platt köpekuvert)
och monterade dem med
ett par distanskuddar på varann
under mitten på vimpeln.
 
Körsbärsblommor i vinrött och vitt
ur mina gömmor.
Stansade ut några swirlar
med dies ur Skapat av's
och Rox adventskalendrar
i en något med mättat grön cs
och chalkade dem med Burgundy chalkdyna.
Tyvärr försvann de mer än jag tänkt 
in i mönstret på mönsterpapperet.
 
Även här använde jag Sakurapennan
Gelly Roll Golden Star #703
att glittra med runt kanterna
och Stickles Diamond i blommorna.
 
Åsa gav mig flera ark fina halvpärlor
från PY-hobby i julklapp. 
Här har jag använt dem i guld.
 
 
Insidans mönsterpapper fick ram
av en annan spillbit cs
och fick bli lite rektangulär p g a den.
 
Stansade ut en oval skrivyta
med favoritdie från 
Nellie's Multi Frames.
 
Halvpärlor i guld även här
plus ett par platta blommor (Floral Punch)
Om du besökt min blogg förut
har du säkert sett att jag gillar dem!
 
 
Enkel baksida.
Till detta kort har jag alltså använt
vitt kort och kuvert, som jag köpt hos
Kristinas Scrapbooking.
Så bra i pris och kvalité tycker jag.
 
Nu börjar solen titta fram bakom molnen
så det är nog dags för dagens promenad!
Det gäller att hålla igång!!
 
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Murrigt i gröna och mörka röda färger. Så klart finns där färger jag gillar mindre mycket, men kan ju inte komma på någon färg jag inte gillar alls. Fast det kanske har mer att göra med färgkombinationerna du har kört med, kombinationer som får fram skönheten i alla nyanser. Skönt att vi får glädjas åt de fina kort dina fina Marior får.
Kraaaam

Svar: Tusen tack för dina rara ord! Grönt och rött låter ju mest som julkort, inte sant - men alla gröna och röda ger ju inte de vibbarna. Här tänkte jag mer på vår - och Mariadagen förstås!!Kram!
MormorMargareta

2021-03-01 @ 12:53:56
Postat av: Maria

Härligt med namnsdagar. NÄr jag var liten firade vi tilltalsnamns-namnsdagen med tårta och presenter, övriga med "bara" gofika =) Och min mormors sambo var väääldigt noga med att informera i god tid när hans namnsdag närmade sig ;) hihi kram

Svar: Ja - vi är en så liten familj, så "barnens" namnsdagar firar vi, även om de nu är 25 och 27!! ;-)Kram!
MormorMargareta

2021-03-19 @ 21:41:14
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0