13 mars -21 Namnsdagskort till Viktoria ...

..... som ju hade namnsdag igår
Det är mitt yngsta barnbarn
som har det som andranamn.
 
 
Här valde jag mönsterpapperpapper från 
Quick Quotes Paper: By the Bay.
Älskar ju turkos!!
Till kanten tog jag fram en die
som jag använder alldeles för sällan:
Cherry Lynns DL253
Horizon Square Boutique Stacking Frames.
 
Valde en gammal goding från hÄnglar & stÄnglar.
Hon kommer där med famnen öppen så fint!
Som vanligt färglagd med Distress Markers
och vattenpensel.
 
Den text jag ville ha fanns inte på nån stämpel
så jag fick skriva själv.
De små hjärtana på vimpeln
blev över när jag stansade tulpanerna
på ett tidigare kort.
De visade sig passa här.
Jag gav dem volym och glans med Glossy Accent.
 
Den fina blomman fick jag av en vän.
 
 
 
Vacker spets och en pärlswirlkant från Panduro
fick ta plats innan jag monterade
de olika lagren med distanskuddar
och glittrade runt kanter och i motivet 
med Sakura Gelly Roll clear star #700,
min favoritpenna.
Den vita skjortan på hÄnglan
är glittrad med Wink of Stella
men det syns ju inte på fotot.
 
 
 Insidan fick mera glitter
av VIKTORIA i glitterborstäver.
Hon är en glittrande tjej Matilda Viktoria!
 
Kant av spillet från framsidans kant,
som så ofta hos mig - bra att ta tillvara...
Fjärilar och blommor stansade i spillbitar,
fjärilspuncharna från Martha Stewart
och blompunchar från Floral Punch.
 
 
 Gillar det här "kuvertpapperet"!!
 
 
 Baksida med det randiga - det finns
så många snygga papper i den här serien!!
 
 
 Slutar så med kort och kuvert.
 
Försökte blogga det här igår
på själva namnsdagen
med blogg.se vägrade att samarbeta...
Usch så trött jag blev då!!
Tur att det gick bättre idag!
 
Ha nu en fin fortsättning på helgen!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket härligt somrigt kort, så himla fin spetskant runt kortet. Härligt! kram

Svar: Tack rara du! <3
MormorMargareta

2021-03-19 @ 21:11:40
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0