15 mars -21 Julkort v 10....

... som jag visar idag
fast det hunnit bli v 11 ;-)
 
 
Mönsterpapperen idag kommer från
en hög med lite större spillbitar.
Det röda papperet har du kanske sett förut,
det var ett reklamblad för återanvändning
inför jul - tänkt att slå in julklapp i
men jag stoppade den i scraplådan ;-)
 
Motivet är stansat ur ett gammalt julkort,
alltså också återanvänt.
Dien är från Nellie's multi frames MFD 085.
Den röda kanten bakom är stansad med die
från Cottage Cutz: Nested Stacked Eyelet Cirkle set.
 
 
Dekorerade med snöstjärnor stansade
dels med punch från Martha Stewart,
dels med dies från Nellie's choise CRSD 018
Christmas Scene Dies.
Har glittrat dem med Stickles Diamond.
 
Julkram är stansat dels i det röda reklambladet
dels i akvarellpapper
och hopklistrat för stadga.
 
Sakura gelly Roll-pennan använde jag, som vanligt
att glittra runt papperskanterna.
 
 
Insidan med textstämpel från Reprint.
 
 
Baksidan
 
Kuvert räckte ju spillbitarna inte till.
Undrar om jag ska ta det vita
som hör till kortstommen
eller ett tomterött...
 
Härligt solsken på promenaden idag!
Åh vad vi njöt!
 
Ha det gott!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Ett rött kuvert tror jag skulle passa väldigt bra till =) Kortet blev i vilket fall väldigt fint =) kram

Svar: Hittade ett kuvert i gömmorna i den där lite ljusrödare nyansen, så nu vilar de tillsammans i julkortslådan!Tack för rara kommentarer!
Kram!
MormorMargareta

2021-03-19 @ 20:59:57
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0