17 mars -21 Kram via kort...

... är vad man kan ge i dessa tider.
Å andra sidan kan ju den
som fått kramen på kortet
njuta av den
önskat antal gånger.
 
 
Här är det en av de gamla hÄnglarna
som kommer med kramen.
Älskar de här som passar mig så bra
eftersom jag ju också börjar bli till åren ;-)
Färglagd med Distress Markers
och med vingarna och den vita underkjolen
glittrade med Spektrum noir Sparkle,
samt glitterpennan Sakura Gelly Roll #700.
 
Stansade ut motivet med en die från Sizzix
och klippte sen den blå kanten bakom
eftersom den die som var större
gav en alldeles för bred kant.
 
Mönsterpapperet som gav inspiration
och färgskala är från Ridderholmdesign:
Fall Flea Market
(fast jag tycker det passar på våren också!)
 
 
Den fina kanten är stansad med en die
som jag använder alltför sällan:
Cherry Lynn Horizon Boutique Stacker Frames.
 
Kramdien kommer från Crea Lies
och de fina bladen är stansade med dies
jag fått av Åsa (från Wish tror jag).
Blandade blommor ur mina gömmor.
 
 
Visst blev det ett härligt kuvert
av det här papperet!?!
Jag, som ju är en "kuvertmoster"
blir alltid extra glad när kuvertet blir fint.
 
 
Insidan, även idag med kant
av det som blev över när jag stansade
kanten till framsidan.
Så praktiskt att kunna "slå två flugor i en smäll"!
 
Stansade också en engelsk kram
med die från Avery Elle's set Sentiments.
 
Längst ner blommor stansade och embossade
med punchar från Floral Punch
och ett par swirlar från Skapat av's julkalender.
 
 
Baksidan
 
 
Slut för idag med kortet och kuvertet.
Hoppas jag kunde bidra med lite inspiration!
Om inte annat kan du ju ta dig en kram från kortet...
 
.... eller här: KRAM!
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jättefint kort med fina hÄnglan.

Svar: Tack rara du! <3
MormorMargareta

2021-03-19 @ 07:34:44
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Maria

Perfekt med en kram som kan återanvändas, är ju populärt med återvinning av alla de slag nu =) hihi Perfekt att kunna skicka en kram när man inte själv kan göra det. Hoppas snart pandemin är över så det nya normala kan ta plats i världen. Ha de gott! kram

Svar: Kramar kan vi aldrig få för mycket av, tycker jag - fast nu har det mest blivit på distans hela det gågna året.Imorgon ska jag få min andra dos vaccin, så kanske det stundar lite ljusare tider vad det lider!
Hoppas du har det bra! Tack för dina rara kommentarer som lyser upp tillvaron!
Kram!
MormorMargareta

2021-03-19 @ 20:54:20
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0