23 mars -21 Vecka 11:s julkort...

... var ju klart igår
men kommer här idag.
 
 
 Fick så fina julpapper av Åsa i julklapp.
Hon vet ju att jag gör julkort året runt
och just efter jul behöver lite ny inspiration
även om jag har julpapper
så det räcker l å n g t!
 
Det här fina från Paper Favourites:
Vintage Christmas med vackert järneksmönster
fick mig att ta fram järnekskransdien
från Marianne Design LR 0127.
Stansade, embossade och satte dit bär
med Liquid Pearls Ruby Red.
 
 Den söta flickan på tagen
med järnekskrans i håret
passade ju också.
 
 
Ett rött satinband var lagom brett
att dölja skarven mellan  mönsterpappersremsorna.
Knöt också en rosett
med hjälp av en matlagningsgaffel i plast.
Om du vill se hur jag gör dem
kan du klicka dig till en gammal demo HÄR
Det finns också demos om kuvert
och en annan modell för att göra rosetter
i samma inlägg, men det är bara stt scrolla
så kommer du till gaffeln!!
 
God Jul-dien är från Gummiapan.
"Stjärtstansen i hörnen
och en röd halvpärla.
 
 
 
 Papperet gjorde ett snyggt kuvert också.
Det är ju när jag vill göra kuvert till,
som det bara blir två 6cm breda remsor
att använda till kortet.
Det är ju därför jag måste skarva...
 
 
 Insidan, där jag lyckats ganska bra med skarven
så jag slapp dölja den.
Stansade ut en cirkel med 
Nellie Snellens Multi Frames 
för att ha hålet som skrivyta.
Då är det extra snyggt
att det blir en prickrad runt hålet.
 
Textstämpeln kommer från JessInk
och järneksbladet hörde till kransdien.
 
Både här och på framsidan har jag glittrat
runt papperskanterna med
Sakura Gelly Roll clear star #700.
 
 
Den utstansade cirkeln fick plats
på kortets baksida,
tillsammans med min namnetikett.
Som du ser är papperet lite blankt,
så det är svårt att fota utan att få med blänket. 
 
 
Till sist då kortet med sitt kuvert.
Bra att kunna lägga
ytterligare ett julkort i högen ;-)
 
Nu har vi fått lite vårvärme
efter alla isvindar, som mars bjudit på.
Härligt!!
 
Ha det gott i vårsolen!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken söt tag och den passar ju perfekt till mönsterpappret med järneken =) kram

Svar: Ja ibland har man tur ;-)Tack för besök och goa kommentarer! <<3
MormorMargareta

2021-03-25 @ 20:49:18
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Ja-a det är ju snart juli igen...*tihii*

Svar: Det finns dom som är knasiga - en är jag - men i november kommer jag att vara glad åt min julkortshög ;-)Ktam på dig! <3
MormorMargareta

2021-03-28 @ 21:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0