30 april -21 Från hjärtat...

... ville jag gratulera en av mina
allra bästa vänner.
Det blev ett kort med hjärtetema
bland annat.
 
 
Den här fina hÄnglan med alla hjärtana
passade alldeles perfekt.
Sen hade jag köpt en påse med
Miniature mixed purple/lilac sweetheart blossom,
som jag var så sugen på att använda.
Letade alltså i mina pappershögar
och hittade detta i purpur och rosa
och ett matchande rosa med hjärtan.
 
Detta "set" fick bestämma färgskalan
när jag färglade motivet med Distress Markers.
Matchade det rosa med blekgrönt
och stansade ut motivet med die
från Crea Nest Lies CLNest.
 
Kanten bakom mönsterpapperet
är stansad med die frånCherry Lynn:
Stackers Nerting Dies XL2
Square Scalloped.
 
Mönsterpapperet stansade jag i hörnen
med "stjärtstansen",
liksom remsan av hjärtepapperet
och den lila cardstockkanten bakom.
 
 
Ett blomhörn med bl a de söta 
Sweetheart blossom
och ljusgröna blad stansade med die 
från Skapat av's julkalender.
 
Grattisdien kommer från Gummiapan.
Bakom remsan stack jag ner pins
med hjärtan och "pärlor".
En fin knapp med grönt mönster
fick sin plats i övre högra hörnet.
 
 
Insidan med kant av spillet från 
framsidans kant, som vanligt.
Sen dekorerade jag med båda mönsterpapperen,
små utstansade hjärtan och blommor.
Halvpärlor också förstås,
och en gammal stämpel med 
Hjärtliga gratulationer - vad annars!?!
 
 
Kuvertet blev fint med en blomma
på kuvertfliken.
 
 
Baksidan
 
 
Slutar som vanligt med kortet och kuvertet.
Lotta, som fyllde 60 igår, 
kunde ju inte ha nåt kalas tyvärr.
Kanske kan bli till sommaren,
när (om) alla är vaccinerade.
Jag var i alla fall förbi dagen innan
med en liten present
och det här kortet,
som lämnades "på distans".
Får fira mer när vi kan se i sommar
ute - om inte annat.
 
Nu ska jag packa för påskresan till Björkebo,
handla och sova,
för imorgon klockan ett
stänger de omkörningsfilerna
på E4 norrut från Gävle.
Då hoppas vi redan vara inne på 83-an
mot Bollnäs och vår älskade stuga.
 
Ha nu en fin påskhelg!
Kram på dig!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jättefint kort med söt hÄngla och fina färger.

Svar: Tack goaste Åsa! <3
MormorMargareta

2021-03-31 @ 11:03:51
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Maria

Härligt att man iaf kan lämna av kort och present på distans, så det hamnar hos mottagaren i hyfsat rätt tid =) Mysig stämpel med alla hjärtan och så fint med allt lila. Kuvertet blev läckert med blomman på flärpen =) kram

Svar: Tack rara Maria för dina kommentarer - de gjäder mig som alltid!Kram!
MormorMargareta

2021-04-03 @ 13:39:08
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Eva

Så bra att ha pappershögar att leta i . Bra att ha !!! Du gör så fina kort med spännande detaljer. Jag blir sugen på att sätta mig i mitt scraprum. Har inte blivit så ofta på sistone.
Skönt med en stuga att åka till. Vi har bara varit och tittat till vår. Har inte kört igång den ännu. Just nu när jag skriver till dig snöar det.
Var rädda om er. Kram Eva

Svar: Tack för dina rara kommentarer! Ja, pappershögar har jag gott om - gillar ju att "klappa papper", d v s sortera och njuta och matcha det spill jag har i plastfickor. "Lite roar småbarn" brukar de säga - och på det sättet har jag barnasinnet kvar ;-)Vi har inte varit till vårt älskade Björkebo på mer än ett halvår - det har nog aldrig hänt förr!! Vi har ju fördelen att ha en stuga som fungerar bra alla årstider - skidspår på vintern, fina promenader så här års och härliga bad i Ljusnan på sommaren + vackra omgivningar för strövtåg och cykelturer. På höstarna tar vi för oss av vad skogen bjuder av svamp och bär. Känner oss såå privilegierade!
Nu har coronan satt stopp för resor har vi tyckt, under andra vågen, även om det är inom regionen. Fick dock vår första vaccindos en vecka före påskveckan, så vi veckohandlade som vanligt hemma, packade allt i bilen och for hit. Så roligt med nyautsikt genom fönstren och nya promenadvägar än dem vi nött dagligen hela hösten och vintern.
Vaknade till snö i morse, men den hade redan smält bort när vi gav oss ut på promenad vid lunchtid.
Vi är rädda om oss - träffar ingen utom ute på avstånd! Hoppas kunna åka ner och kolla vår lilla stockholmslya i maj när vi fått vår andra dos. Behöver ju se till där också!!
Hoppas ni också är rädda om er så vi klara detta! Kram!
MormorMargareta

2021-04-05 @ 12:55:27
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0