10 november -21 Pepparkaka...

... är väl julkakan bland alla.
hÄnglarmarie har skapat ett par
nya små söta pepparkaksbarn.
Här har jag inspirerats till kortet
av den lilla tösen.
 
 
Fick ett så fint papper av en vän
som riktigt ropade efter den här godingen!
Hon är färglagd med Distress Marker
och vattenpensel, som vanligt hos mig.
Utstansad med en spellbinderdie
och har fått en scalloped kant 
av "pepparkaksbrun" cardstock.
 
Samma cardstock har jag använt
till den scalloped kanten runt kortet.
 
 
Pepparkaksreceptet är stämplat
med en stämpel från Panduro.
Stansade överkanten med die
som får det att se ut
som om det var rivet ur ett block.
 
God Jul - är dien från gummiapan tro??
 
 
Insidan fick, som vanligt,
kant av spillet från stansandet
av framsidans kant.
 
Stansade ett hjärtehål för text
och stämplade en lämplig julhälsning.
 
Dekorerade med bruna halvpärlor
och Åsas fina julpoststämpel.
 
 
Hjärtat jag stansade ut
fick plats på baksidan
under min namnetikett.
 
Eftersom jag gjort ett kuvert av papperet
har jag måst skarva papperet
både på framsidan och insidan/baksidan.
På framsidan är skarvarna dolda
bakom motiv och recept
men på insidan och här på baksidan
kan du kanske se skarven.
Tycker att det är värt det
för att kunna göra ett matchande kuvert.
 
 
Så här blev kuvertet
 
 
Avslutar, som vanligt, med kortet och dess kuvert.
 
Gårdagens snö är borta redan
och vi har haft sol och 8 grader varmt.
Varm höst i år - kanske hinner få ner 
några lökar till i trädgården imorgon...
 
Ha det gott!
Välkommen åter!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Söt stämpel och kul med receptet =) kram

Svar: Tack, ja den är så söt den här nya! Oj så jag letade efter receptstämpeln!!! Hittade den inte - men tack och lov hade Åsa en att låna ut!Kram!
MormorMargareta

2021-11-19 @ 22:42:56
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0