23 november -21 Jul, jul...

... och många associationer
kring JUL.
 
 
Allt möjligt som jag associerar med jul
har jag samlat här,
men allt får ju inte plats...
 
Diverse band, spillpapper, stämplar
och ett motiv, som jag klippt
ur ett mönsterpapper
fick ändå plats,
liksom halvpärlor och en knapp.
 
 
Som du ser har jag monterat allt
med distanskuddar
för att skapa struktur på kortet
 
 
Den fina textstämpeln från framsidan
använde jag även på insidan.
Den kommer från Reprint.
 
Den fina järnekskvisten är utklippt
och bården nertill är en kant
från ett mönsterpapper,
som jag sparat.
 
 
Baksidan
 
 
Till såna här kort går det ju inte
att göra "matchande kuvert" på det sätt
jag brukar göra, men nog kan man säga
att ett det här röda kuvertet
matchar alla fall.
 
Imorgon ska vår onsdagskvällsgrupp
ha vår sista träff före jul,
men använder då hela dagen
för traditionell ljusstöpning.
Sen avslutar vi dagen med julklappsspel.
Förra året fick vi ju ställa in
p g a coronan,
så nu, när vi alla är vaccinerade
ser vi verkligen fram emot
denna mysiga julavslutning.
 
Sen får jag nog börja tänka på
att pynta lite inför advent.
 
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Det blev en väldigt vacker samling av allt du förknippar julen med, så vackert band med hjärtan på. Du fick ihop helheten så fint på kortet =) Här har det idag pyntats med alla tomtar och ljuslyktor och igår åkte belysning, gardiner och dukar upp och fram. SÅ mysigt! Nu är vi redo för första advent imorron och julkortstillverkning i massor =) Ha en fin första advent! kram

Svar: Tack! Här pyntas det bara liite till advent: stjärnor och ljusstakar - och Åsa har hjälpt mig upp med julgardin i köket (hon vill inte att jag "klättrar" längre) Hör till dem som väntar till julveckan med "tomteriet". Har chansen att få stämning ändå eftersom närmaste grannen har julgran och hela kitet redan.
Tror att julkorten snart är klara - men julkortslistan är nog drunknad.... Hur ska detta nu gå???
Kram!
MormorMargareta

2021-11-27 @ 21:12:46
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0