29 november -21 Rudolf....

... fast utan röd mule
fick bli motiv idag.
 
 
Den fina renen fanns på en spillbit
som fanns i Björkebo.
Jag klippte ut den så noga jag kunde.
Sen gällde det att skapa en miljö
för renen att vara i.
 
Snö rev jag av två olika vita papper,
det ena är lite svagt prickigt.
 
Jag stansade granar
av en spillbit mönsterpapper
och "himmel" i ljusturkos cardstock
med en oval die som stuckits ner
bakom snökanten och granarna.
 
De fina snöstjärnediesen jag använt
kommer från Penny Black.
 
 
 
 
Insidan med en liten familj - fast
det här är nog rådjur ;-)
Alla tre storlekarna av snöstjärnorna
har jag använt här.
 
Textstämpeln kommer från Jess Ink.
 
 
Min enkla baksida med cardstocksremsa,
namnetiketten och ett par snöstjärnor
stansade med en punch
från Martha Stewart.
 
Det här blev ett kort
nästan utan mönsterpapper
(bara en spillbit till granarna).
Nåt kuvert blev det ju inte heller förstås...
 
Kul att göra andra typer av kort
som jag inte är så van vid.
Fast ganska utmanande...
 
Ha det gott i adventstid!
Stressa inte - det blir jul ändå!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så läckert kortet blev, du har lyckats fint med att skapa miljö runt renen på framsidan =) Söta rådjur på insidan och snöstjärnorna är ju så vackra. Kram

2021-12-01 @ 21:22:21
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0