10 oktober -21 Beställningskort...

... till en 50-årsdag fick jag
redan när jag var i Björkebo,
men hann inte påbörja det
innan översvämningen kullkastade
alla våra planer.
 
Fick lite panik när jag såg
så många av mina vackra mönsterpapper
helt dränkta och förstörda,
men lyckades hitta ett passande papper
till det här kortet.
 
 
 Jubilaren sjunger i kör, tycker om yoga
och blommor och har en älskad katt.
Tur att jag fick lite tips från beställaren.
Det är ju inte lätt att göra ett personligt kort
till någon man inte känner.
 
 
 Jag har sån tur att jag har en vän
som har de här söta stämplarna 
med grodor som yogar.
Så har jag ju många musikervänner,
så både mönsterpapper och dies
med musiktema.
Blommor har jag ju också gott om
i mina gömmor - och på papperet.
 
Bokstäver och siffror är stansade med dies
som följde med Rox Stamps 
julkalender -18. 
 
 
 På insidan fick jag t o m med en liten katt,
stansad med en die från samma Rox-kalender.
 
Det roligaste var att när beställaren fått kortet
fick jag reda på att jubilaren samlar på - grodor!!
 
Blommorna här är stansade och embossade
med mina älsklingspunchar från Flower Punch.
Såå användbara!!
 
 
De fick här även vara med på baksidan.
 
 
 
 På kuvertet ser du tydligare
det fina mönsterpapperet
med såväl blommor som notor.
 
 
Ja så här blev kortet och kuvertet.
Idag fick jag ett mail från en av beställarna
att kortet kommit fram
och blivit uppskattat,
så nu kan jag blogga det.
 
Hoppas du haft en härlig helg - det har jag!
Det är fortfarande Brittsommar här
med varmt och ibland soligt väder.
Idag blev det en långpromenad ut mor havet - härligt!
 
Imorgon börjar ny vecka
med nya utmaningar och möjligheter.
Ha det gott!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Men så fint kort och så lyckat det blev med grodan! SÅ kul när man lyckas träffa så rätt, utan att ens veta om det från början =) Vacker blomsterhörna. Kram

Svar: Tack! Ja det blir bättre än man visste ibland ;-)Kram! <3
MormorMargareta

2021-10-14 @ 20:50:16
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/
Postat av: Ann-Marie

Men rackarns så söta grodor, dom hade jag velat ha....

Oj, oj oj, ja ja. Helmysigt kort!

Svar: Tyvärr är stämplarna inte mina utan en väns - men jag får låna dem ibland...Glad att beställaren liksom mottagaren var nöjda med kortet!
Alltid lite spännande när jag gör kort till någon jag inte känner.

Ha det gott!
Kram!
MormorMargareta

2021-10-20 @ 22:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0