21 oktober -21 Hopplöst fotoljus...

... är det verkligen vissa dagar
i mitt provisoriska kortmakeri i matrummet.
När jag hade det i källaren
hade jag en fin "fotostudio"
som jag köpt av en scrapvän
och en dagsljuslampa att tända 
i taklampan över, så jag alltid
hade samma fina fotoljus.
 
Nu fotar jag i ljuset från fönstret
och det skiftar ju med vädret.
Här blev det knasigt,
men du får tänka dig lite!!
 
 
Underbar spillbit från Britt i bruna toner
inspirerade idag och jag valde
färdig kortstomme + kuvert i guldfärg.
 
Stansade ut GOD JUL i guldkartong
(från förpackningen till Kjells rakvatten)
med en brun bakgrund.
Dies från fjolårets julkalender från ???
Ja, var det Skapat av - eller Rox???
Kan inte kolla för jag är i Stockholmslyan.
 
Stansade också ut ett "fotohörn"
ur samma rakvattenskartong
(men det ser det inte ut som på fotot).
Den gamla dien kommer i alla fall från 
Quick Cutz, för den går också att använda
med deras gamla tång.
 
Den fina snöstjärnan jag fick av Carina
har du nog sett här förr.
Idag stansade jag en 1"cirkel i brunt
att sätta bakom
och satte en gulmetallblomma på
samt en brun halvpärla.
 
 
Insidan fick brun cardstock
med konkavt stansade hörn
(hörnpunch från ek-success)
och stämplat med guldswirlar med notor,
fast det syns dåligt här.
 
En tag ur ett klippark,
som hörde ihop med framsidans papper
satte jag på en tag med text i kanten.
Dien kommer från Skapat av.
Där finns lite plats kvar att skriva.
 
 
Baksidan vil jag knappt visa.
Dels p g a den konstiga färgen
(det är samma guldkortstomme!!)
dels p g a att spillbitens mönster
nästan försvann på fotot.
 
Min lilla namnetikett fick det bli här
och så guldkuver, som sagt,
men det fotograferade jag inte.
 
Imorgon drar vi hem till Gävle igen.
Känner oss som "veckopendlare".
På lördag åker Åsa och jag till Bollnäs på träff!!
Det är ett och ett halvt år sedan
vi skulle ha varit där på vårträff,
men den blev inställd p g a coronan.
NU äntligen får vi träffa det goa gänget igen!!
 
Hoppas du också får en trevlig helg!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Britt

Oh! Ännu ett underbart kort av spillbitarna! Du är en mästare på att skapa!
Kram Britt

Svar: ... och helt underbara spillbitar att skapa med!!!Det är bara ljuset som är hopplöst ibland...
Stor kram på dig min vän!! <3
MormorMargareta

2021-10-23 @ 10:07:03
Postat av: Maria

Vilken härlig vinterbild på framsidan och snygg metallblomma. Jättefint kort =) kram

Svar: Ja, visst var den magisk, den bilden!! Kom från Britt!roligt att jag fick korn på de där metallblommorna igen - glömmer så lätt vad jag har - det går ju liksom i perioder...
Roligt att du gillade det! <3 Kram!
MormorMargareta

2021-10-26 @ 20:52:10
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0