25 september -21 Tacksam...

... över våra vänners omtankar om oss
i den här tuffa tiden.
En rar vän kom med god hembakt limpa
och rabarberkaka till kaffet.
Vet att hon uppskattar kort,
så när jag hittade
det här uppstämplade motivet
blev det ett kort till henne.
 
 
Olika papper med blekgröna mönster
"lyftes" lite av det starkare gröna kanten
och så alla bruna detaljer.
 
Spetskanterna är stansade med 
dies från Crea Nest Dies,
utom den runt vimpeln,
fast vad den dien hette har jag glömt
(och är ju nu i Björkebo
så jag kan inte kila ner och titta efter)
 
Blommor från Prima
och blad stansade med dies jag fått av Åsa.
 
 
Som du ser har jag monterat med distanskuddar.
Gillar ju när det blir struktur på kortet.
 
 
Insidan fick brun kant av spillet
som blev över från framsidan.
 
Skrivrutan stansade jag i ritpapper
med die från Crea Nest Dies.
 
Lika blommor som på framsidan
och ett par swirls stansade med en die
från en av Rox julkalendrar.
 
 
Kuvertet blev riktigt ljuvligt
tycker jag.
 
 
Enkel baksida
 
 
Avslutar med kortet och kuvertet,
som vanligt.
 
Idag har vi haft en härlig höstdag
med sol och hög klar luft.
Så tacksam för det - och också en sån tur
för Loppisen och Höstauktionen på Fagernäs.
Vann en stor mathink på åror
och köpte "höstens kakbak"
och härliga grönsaker och färdigrensade trattisar.
Orkar inte plocka själv iår
och framför allt inte ta hand om dem!!
 
Nu strax dags för sängen.
Ha en fin söndag - hoppas på fortsatt sol!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket fint kort och den bruna kanten runt mönsterpapprena framhäver verkligen den vackra gröna färgen. Va fint att få sån omtanke från de runt omkring och så fint för dem att få ett sånt vackert kort =) Hoppas det börjar resa upp sig lite med översvämningen. kram

2021-09-26 @ 13:26:58
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/
Postat av: Ann-Marie

Det är alltid enkelt att ge till någon som blir så tacksam, här kan kan ju verkligen känna att storleken inte har någon betydelse (*skratt). Underbara vänner ska få höra just hur underbara de är! DU är en underbar vän.

2021-10-06 @ 08:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0