1 augusti -22 Mickans födelsedag ...

... var det igår
och naturligtvis fick hon ett kort
tillsammans med presenter.
 
 
När Mickan var liten firades alltid
hennes födelsedag i Björkebo
med stort kalas med jordgubbstårta.
Därför fick hennes kort jordgubbstema.
 
Den söta lilla jordgubbshÄngeln
fick vara med förstås.
Ett riktigt "jordgubbigt" mönsterpapper
hittade jag.
Det är från Magnolia.
 
Stansade ut motivet och en grön prickig spillbit
med tagsdie från Wish.
 
Bakom dem satte jag en doily
stnsad med en die från La La Land Crafts.
 
 
Blommorna gjorde jag själv.
Det är snurrblommor.
Det fanns en die i Skapad av's julkalender -20
som ger en snurrblomma med vågig kant.
Den har jag använt här
och sen snurrat med hjälp av en pincett.
 
Bladdien är från Crea Lies Duo Dies CLDD37.
 
Grattisdien fanns i Skapat av's guldkalender -20
 
 
Insidan med ett annat jordgubbspapper,
också det från Magnolia,
och en fin textstämpel från JessInk.
 
I runda grattisstämpeln råkade jag fylla i fel datum,
så det fick jag ändra sen.
31/7 ska det vara förstås!! ;-)
Den stämpeln hör till Åsas "poststämplar".
 
Hjärtat är stansat med dies från 
Technique Tuesday.
 
Blommor ur mina gömmor.
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet i det mönsterpapperet
som har lite glesare med jordgubbar.
 
 
Kort och kuvert till sist.
 
Imorgon drar vi ut på en liten road trip,
Åsa och jag, eftersom det inte verkar bli
sol- och badväder.
Få se var vi hamnar!?!
 
Ha en fin vecka!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, det är så lätt hänt att man skriver fel. Minns så väl ett år jag skulle göra kort till min bonusmorfar och var så koncentrerad på att året skulle bli rätt, dvs hur många år han fyllde, att jag råkade skriva 2014-01-06 istället för 2015-01-06, vi hade ju precis bytt år =D
Superfint jordgubbekort, är helt säker på att det uppskattades mycket av mottagaren. kram

2022-08-08 @ 19:55:55
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0