4 augusti -22 Julkort vecka 31...

... liftade jag lite från mitt julkort för vecka 26.
Färgskalan och upplägget
är lite lika, men olika ändå.
 
 
Spillpapper i gröna nyanser
och gröna cardstocksbitar blev basen.
 
Dien med julhälsningen kommer från Rox stamps.
Jag tycker den är lite svårstansad,
fastnar lätt i dien,
men denna gång gick det vägen
efter en del pill.
Glittrade texten med Stickles crystal
som jag tycker stöter lite åt grönt.
 
Julstjärnor, stansade och embossade med Floral Punch
och blad fick pryda övre hörnet
och ett par gamla snöstjärnebrads
satte jag på den grönmönstrade ytan med texten.
 
 
Spes och ett par urklippta nyårsklockor
från Reprints serie Christmas Holiday 
fick plats på undre delen av kortet.
 
Ljusgrönt bling och vita halvpärlor
fick också vara med.
 
 
På insidan fick mönsterpapperen byta plats.
Man får trolla med knäna
för att få spillbitar att räcka ibland.
 
Textstämpeln är en gammal favorit
från Reprint OM834E - love it!!
 
Punchen från ek-success
med det konkava hörnet
använde jag på både fram- och insidan.
 
 
Ovalen jag stansade ut
för skrivytan på insidan
fick dekorera baksidan
bakom min ovala namnetikett.
 
Att jag använt Sakura Gelly Roll #700 clear star
för att glittra längs alla papperskanter
syns inte här på fotona
men gör stor skillnad i verkligheten.
Rekommenderas verkligen!!
 
Åter i Gävle efter en roadtripp med Åsa
ner till Ullared, trött men lycklig.
Blev inte såå mycket shopping
men roligt med en utflykt.
 
Imorgon blir det tydligen dagsregn
så då får jag vila!!
Hoppas på en stund vid scrapbordet också.
 
Önskar dig en fin helg!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Du kämpar på väl med julkorten, bra jobbat =) Så fit kort och du är så påhittig för att få pappren att räcka =) kram

2022-08-08 @ 19:53:02
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0