21 juni -22 Julkort i midsommarveckan...

... är väl lite knasigt,
men jag är så glad att jag hållit ut
med "ett julkort i veckan"
ända hit!!
 
 
 Hittade ett par spillpapper i samma röda ton.
Det här med stjärnor och snöstjärnor
fick bli bakgrund till den söta pippin
som Nilla ritat och den finns som freebie.
 
Jag stansade en snöstjärnecirkel
med die från Memory Box.
Sen klippte jag itu den i två halvor
och skarvade ihop dem
för att få till en oval.
Magic Card Dies-setet MCD001, Christmas card 1
hade fina snöstjärnedies
som jag använde.
 
 
Bling och en glittrig snöstjärna, här bakom
den större snöstjärnan från samma set,
får kortet att glittra,
liksom stjärnorna i övre hörnen.
Har också glittrat med Sakura gelly roll
# 700 clear star rint papperskanterna
men det syns inte så bra på fotot.
 
Julkramdien kommer från Gummiapan.
Stansade den tre gånger i akvarellpapper
och limmade ihop lagren
för att få lite struktur.
 
 
 På insidan använde jagbåda spillpapperen
innanför en grön cardstockkant.
 
Textstämpeln är från Jess Inks julkalender -21.
 
Dekorerade med blingstjärnor
och snöstjärnor stansade med punch
från Martha Stewart
med de där glittriga inunder.
 
i
 
Den prickiga spillbiten räckte
också till ett kuvert.
 
 
Baksidan med ett par remsor
av vardera spillbiten
och min namnetikett.
 
 
 Kort och kuvert till sist.
Nu ligger alltså 25 julkort i högen,
så skönt att ha när julen närmar sig!
 
Årets hittills varmaste dag är till ända.
Åkte på cabbad utflykt till Bönan med en god vän
och åt en härlig lunch på Böna Café.
Både trevligt och gott!
 
Ha nu en trevlig midsommarhelg!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Söt fågel och fint med stjärnbården runt ovalen. Smart att klippa itu den för att få den att passa. kram

2022-06-26 @ 21:23:22
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0