28 mars -22 Söta påskkycklingar...

... fanns hos Engströms
när jag var på deras scrapträff och -mässa
nu i helgen.
Kunde inte låta bli att låta
fyra av de sex som fanns
flytta hem till mig.
De kommer från Nellie Snellen.
Hoppas de kan trivas här hos mig ;-)
 
 
Måste förstås prova dem direkt,
tillsammans med äggen jag stansade
på förra veckoträffen här i Gävle
av spillpapper med lånad die.
 
Äggen la jag på en wettexduk
med baksidan upp
och bearbetade med ett verktyg
med kula i änden (vet inte vad det heter)
Har du inget sånt går det bra
med en äggsked eller dylikt.
Det är föe att töja pappersfibrerna
i mitten på äggen 
så de blir rundade.
 
 
Har monterat dem
med dubbel distanskudde under.
Övriga lager är också
monterade med sådana, fast enkla.
 
Texten stansad med die från Mandys,
som är Engströms eget märke.
 
Hörnen är stansade med konkava hörnstansen
från ek-success - en favorit.
 
 
Insidan med samma mönsterpapper
och ägg av mindre storlek.
Så bra sätt att använda spillpappersbitar!!
 
Den roliga texten såg jag på ett kort
som någon gjort på träffen.
Stämpeln hade jag inte,
så jag fick skriva själv ;-)
 
 
Mönsterpapperet räckte till kuvert.
Lite diffust mönstrat - men snyggt.
 
 
Baksidan blev lite tråkig
men jag visar den ändå
 
 
Ja, här är då kort och kuvert till sist.
Hade såå mysigt på Avestaträffen
tillsammans med Åsa och
nästan 100 andra scrappare!
Ååååh vad jag har saknat scrapträffarna
under pandemin!!
 
Idag fick jag besök av Charlotta
som var i Gävle för ett tolkuppdrag
men hade lite fritid också.
En härlig promenad, trots isiga stormvindar,
fick vi och en skön fikastund.
Då tillsammans med Kjell och hennes Roberto.
Så glad att hon hör av sig
när hon har ärende hit!
 
Ikväll såg jag några snöflingor.
Få se hur det ser ut imorgon bitti ;-)
 
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så härligt det låter med 100 scrappare som träffats, det låter så kul att vara med. Och att de är igång igen, fint! Vilka söta kycklingar du hittat, så gulliga =) kram

Svar: Det är verkligen så roligt med dessa träffar! Roligt också att se många av dem man bara haft kontakt med på nätet.Blev så kär i de här kycklingarna - fyra av de sex olika som fanns på Engströms fick följa mig hem!
Kram!!
MormorMargareta

2022-03-29 @ 20:43:21
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Så mysig träff och så fint kort. Hoppas vi får platser i höst också.

Svar: Såå glad när jag får åka med dig på träff - njuter såå!!Nu har vi ju säkrat platser för hösten också - nu gäller det bara att vi är friska!!
Kram!!
MormorMargareta

2022-03-29 @ 20:49:19
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0