14 maj -22 Ljusare tider...

.... känns det som
nu när febern gått ner.
Med samma motiv och upplägg
som det blå tidigare
har jag gjort ett kort i en annan färgställning 
och det fick ett helt annat uttryck.
Så här blev det i rosa och gröna nyanser:
 
 
Djupdök här i den rosamönstrade plastfickan.
Digisen kommer alltså från Pernilla Nilsson
och den lilla grattisstämpeln
från Jess Inks julkalender.
 
Här blev det en trollslända 
i stället för fjäril.
Die från Signature Dies, Johanna Sheen LTD:
Butterflies ans dragonfly SD037.
 
 
 
 Lite distanskuddar använde jag förstås
även här och några rosor.
De små söta halvpärlorna köpte jag hos Helihak.
De sitter på en limtråd
och är så enkla att använda.
 
 
 Insidan fick också en slända.
Den här dien kommer från Magnolia.
 
Använde också Åsas fina poststämpel
med födelsedagspaket.
 
 
Enkel baksida med dekor
av den prickiga spillbiten.
 
Visst är det roligt att det kan bli
så olika uttryck beroende på färgskala.
 
Nu njuter jag i Björkebo.
Åh vad jag har längtat!!
Solen lyser och björkarna är ljust gröna.
 
Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad roligt att se ett kort från dig igen. Så fint och vackert i färger. Lite stiltje här, men jag tar nog fart igen.
Kram eva

2022-05-18 @ 12:00:10
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Va skönt att febern gått ned och att du fått en stund i pysselverkstan =) Jättefint och somrigt kort. kram

2022-05-20 @ 21:17:56
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0