2 maj -22 Julkort vecka 18

Nu är jag tidigt ute ;-)
Tänk så olika ddet kan bli...
 
 
hÄnglar-Maries fina julbock
fick vara med på det här kortet också,
här är den ute i granskogen.
Idag är den (förstås) färglagd med
ZIG Clean color real brush,
mina nya favoritpennor.
 
Craft Emotions Border round magical ice crystal
heter dien jag stansade den vita fina cirkeln med
och jag monterade den på en cirkel i craftkartong.
 
Spillpapper har jag använt
till detta kort, både mönsterpapperet
och textremsan är en avklippt kant
från ett gammalt Majapapper.
 
 
Som vanligt har jag monterat lagren
med distanskuddar.
 
Snöstjärnorna är stansade med
Martha Stewartpunchen Glacial snowflake.
 
 
Insidan fick en annan spillbit,
som jag "skarvade på" med grön och craftkant.
En överbliven gran och 
Åsas fina julpoststämpel fick vara med.
 
Stansade en skrivyta med
Nellie's multi frames MFD 085
och stämplade fin julhälsning
med stämpel ur JessInks julkalender.
 
 
Baksidan
 
 
Kortet med craftkuvert.
Har köpt kort och kuvert i craftpapper också
från Kristinas scrapbooking - bra och prisvärt!
 
Skönt att veckans julkort är klart!
Det blir ju lite mindre inspirerande
ju mer vår det blir ute,
men jag ska försöka "hålla i"...
 
Ny vecka, nya möjligheter -
kanske möjligt att jag blir av med förkylningen.
Hoppas på det!
 
Ha en fin vårvecka!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jättefint julkort och så läckert du placerat julbocken framför den stora snöstjärnan. Det framhäver verkligen bocken =) kram

2022-05-20 @ 21:34:31
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0