10 november -22 Grattiskort...

... idag till en av mina goa scrapkompisar,
som fyllde år i slutet av oktober.
Hon gillar klara färger och blått,
så jag letade fram ett passande
mönsterpapper i glada färger.
 
 
Den söta pippin kommer här
med ballonger och paket.
Jag har färglagt den med  ZIG Clean Color
real brush och vattenpensel
i samma färgskala som mönsterpapperet.
 
Stansade ut motivet med en oval die
från Lawn Fawn med stygn i kanten.
 
Tog upp det turkosblå i kanten,
texten och rosetten.
Stansade hörnen med  "stjärtstnsen"
och glittrade runt papperskanterna
med Sakura Gelly Roll clear star #700.
På det här fotot tror jag faktiskt
att du kan se det - det brukar gå fram dåligt.
 
 
 
 Grattisdien är från Gummiapan
och de fina bladen är stansade
i olika grönt spill av caedstock
med die från Crea Lies - en favorit!
 
Rosor ur mina gömmor.
 
 
 Insidan med textstämpel
från JessInk.
 
Mönsterpapperets skarvar
dolde jag med två gula blommor,
stansade och embossade med punchar
från Floral Punch - min nya från Bollnäs loppis.
 
Hade brådis när jag skulle iväg
och handstilen blev därefter ;-)
Dessutom glömde jag (eller hann inte)
fota kortet, men min vän var snäll
och lånade tillbaka det så jag kunde blogga det
när jag kom tillbaka från Stockholm.
 
 
 
 Den utstansade cirkeln
fick pryda baksidan av kortet
bakom min namnetikett.
 
Du ser nog skarven om du tittar noga ;-)
 
 
Tokblommigt kuvert
 
 
Till sist kortet med sitt kuvert.
Fick lov att fota i lampljus idag
så färgåtergivningen är lite ojämn.
Skyller på november - en i mitt tycke
onödig månad!!
 
Ha det gott! 
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Annica

Såååå mina färger och bara älskar kortet!

Svar: Ååååh så glad jag är över att du gillade ditt kort!Grattis än en gång - och tack för att jag fick låna tillbaka det för att fota och blogga!
Kram på dig!
MormorMargareta

2022-11-10 @ 22:45:45
Postat av: Eva

Åhhh vilket härligt gladkort. Sådana gillar jag. Det är så häftigt att du även "pyntar" baksidan. Bra att ta vara på spillbitar, för det blir ju en hel del sådana. Ha det gott. Kram Eva

Svar: Tack för dina rara kommentarer Eva! Är lite dålig på att svara ser jag - förlåt!Visst är det bra att ta vara på spillbitar, men på de här korten när jag har ett helt 12"-papper
och kan göra kuvert och kort, så blir det nästan inget spill alls. Då får jag pussla för att få det att räcka till alla sidor
med det som "blir över" efter kuvertet.
Man kan behöva lite glada färger i november, denna jättegrå månad....
Kram på dig!!
MormorMargareta

2022-11-12 @ 20:12:42
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Grattis, grattis säger jag då, både på födelsedagen och till att få ett fantastiskt Margaretha-kort. De piggar alltid upp! För att se skarven behöver du vara utrustad med en lupp i bästa kvaliteten och veta var! Gladfärger är en glädjespridare! Förstås, men ändå…svammel blir det. Jag tycker hela kortet är roligt, härligt och snyggt. Men så är det ju du som har gjort, Margaretha! Då blir det sällan sämre än ett svävande svar, kanske inte får svar, kan det ha något med det att göra.
Kraaaaaaaam

Svar: Du är go du Ann-Marie!! Blir alltid glad över dina kommentarer! Kram på dig!!
MormorMargareta

2022-11-13 @ 22:50:29
Postat av: Maria

Oh, så härligt med så mycket färg =) Söta pippin och härligt med ballonger. Vännen måste blivit mycket glad för ditt kort =) kram

Svar: Tack för dina rara ord! Kortet föll födelsedagsbarnet på läppen - det gladde även mig! ;-)
Kram på dig!
MormorMargareta

2022-11-14 @ 20:39:09
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0