5 november -22 Glad snögubbe...

... på dagens julkort.
Den har flutit ut ur Nillas penna
och jag älskar den!!
 
 
 Den fick en bakgrund av ett mönsterpapper i grått
ur ett gammalt julblock från Panduro.
Även vimplarnas spillbitar
kommer från det blocket.
 
Det silverglittriga papperet är ett presentpapper
jag fick runt ett paket en gång.
Man ska ju använda "scrap" eller hur?
 
Stansade snöstjärnor i silver
med Martha Stewarts punch
och satte en röd lite större bakom
för att lyfta fram dem ur bakgrunden.
Den punchen hittade jag på loppis.
 
På tagen julhälsning stansad med die
från Gummiapan
och ett hjärta stansat med die från Tecnique Tuesday.
 
 
Snögubben ser ut att dansa fram
på sina kvistfötter.
Har både ljus och en liten pippi på mössan.
Jag har färglagt med ZIG Clean Color
real brush och vattenpensel.
Det är som sagt Pernilla Nilsson
som står för den söta snögubben.
Hon har massor av fina digisar
som du kan klicka hem.
 
 
 Insidan med fin textstämpel från JessInk
i skrivytan jag fick
genom att stansa ut en hål
med cirkeldie från Nellie's multi frames.
Gillar att den har en fin prickrad
både runt hålet och den utstansade cirkeln.
 
De glittriga girlangerna hjälper till
att dölja att jag skarvat papperet.
Dem har jag fått av en scrapvän.
 
 
 Kortets baksida.
Här får snöstjärnorna dölja skarven.
Jag har ju bara 6 cm breda remsor kvar
av ett 12"-papper när jag gjort kuvertet...
 
 
 ... som blev så här.
 
 
Här kommer till sist kortet med sitt kuvert.
Tycker det är roligt att kunna göra
matchande kuvert till korten,
även om det innebär en hel del extra pill.
Det har liksom blivit "min grej"
fast funkar ju förstås inte till spillpapperskort ;-)
Då får det bli köpekuvert.
 
Ha en fin söndag!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Du är verkligen duktig på att ta vara på minsta lilla pappersbit. Och det blir så fina kuvert till dina kort. Det har jag inte "orkat" göra.Snögubben är jättefin.Kram Eva

Svar: Till spillpapperskorten blir det ju tyvärr inga matchande kuvert, det räcker spillbitarna inte till.Däremot tucker jag det är en kul utmaning att ta vara på och kombinera spillbitar av olika sorten.
Roligt att du kommenterar här i bloggen - det gläder mig mycket ska du veta!
Kram på dig!
MormorMargareta

2022-11-08 @ 21:04:01
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Jättefint kort med söta snögubben och så läckert det blev med den röda snöstjärnan bakom den silvriga. Smart! kram

2022-11-14 @ 20:58:51
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0