26 oktober -22 Fikatema....

... var en av utmaningarna i Bollnäs.
Gissa om jag var sur att jag lämnat
den nya dien med kaffekoppar
och också mina fina muffinsstämplar hemma...
 
Vad gör man då?
Jo, man kilar in i loppisen
och letar efter nåt som passar.
Så här blev det:
 
 
Hittade alltså ett mönsterpapper med fina cupcakes.
Klippte ut runt en cupcake
och stansade med en Soellbinderdie
så jag fick plats med en kakservett (!)
 
Den härliga lilla textstämpeln
kommer från hÄnglar & Wings
och GOFIKA satte jag dit med bruna
foambokstäver från Panduro.
 
 
Insidan fick ett par textstämplar till
från samma stämpelset
på vita ränder i mönsterpapperet.
 
Den stämplade muffinsen satte jag dit
när jag kom hem till mina egna saker.
 
Textstämpeln i skrivovalen 
är en gammal goding från InkyWings.
 
Nederkanten av den bruna ramen
är stansad med kantstans från ek-success.
 
 
Baksidan fick dekor av den utstansade ovalen.
 
Tja - alla kort man gör till utmaningar
blir man väl inte så helnöjd med,
men på Bollnästräffen frår man en lott
för varje alster man bidrar med
till inspirationsväggen där alla alster såtts upp.
Den är verkligen en fröjd att se!!
 
Ett helt omöjlig utmaning gav ett helt omöjligt kort:
 
 
Utmaningen löd: JULKORT
Du måste ha rosa, gult, orange och sydd kant.
Du får INTE ha rött, grönt, vitt, blått eller mönsterpapper.
 
Fotot lite missvisande i färgåtergivningen.
Kortstommen är orange, liksomtvå stjärnor.
Gul cardstock.
Jag sydde med rosa garn,
använde rosa punchinella
och en cerisrosa stjärna.
 
Julstämpeln hittade jag ute i snön
för flera år sen (på träkloss).
Jag la upp den på närmaste brevlåda
men när den låg kvar efter en vecka
fick den flytta in i värmen hos mig.
 
Jag tror jag vet vem som hittade på
den här utmaningen...
jag tror också jag vet vem som ska få det till jul ;-)
 
Sol idag efter gårdagens regn.
Härligt!
Ha det gott!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Fina kort, håller med om att vissa utmaningar är svåra.

2022-10-27 @ 09:11:23
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Eva

Det var ingen lätt utmaning i mina tankar. Men du lyckades .Såklart. Jag saknar verkligen våra träffar häromkring. Allt ligger i dvala tycks det. Tur man har nätet och kreativa vänner som ger inspiration . Tack för det . Kram Eva

2022-10-27 @ 11:29:17
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

DU har helt rätt, man blir inte alltid nöjd med alla kort. Ibland med delar av ett kort, ibland inte alls. Någon gång har jag faktiskt slängt ett färdigt kort för att jag inte ville skicka iväg det när det var så långt ifrån nöjd jag var. Kul med utmaningar annars! När man får tänka lite utanför boxen och prova nya sätt att skapa julkort =) kram

2022-10-29 @ 22:09:53
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0