5 oktober -22 2:a priskortet i Avesta...

... oj så glad jag blev!!
TACK till er som röstade på mitt kort
med Pernilla Nilssons underbara freebie-svamp!
 
 
 Det läckra mönsterpapperet finns med
i Reprints höstkollektion.
Just det här gillar jag extra mycket
eftersom det också blir ett snyggt kuvert av det.
 
Vimpeln klippte jag av ett av Majas höstpapper,
som fanns med i vår goodiebag i Avesta.
Grattisdien kommer från Gummiapan
och jag stansade i både gult och vitt
för att få detta utseende.
Sen la jag Glossy accent på.
 
Höstblad stansade med Åsas dies,
blommor och bär ur mina gömmor
samt guldgult bling.
 
 
 Här ser du att jag byggt upp kortet
med hjälp av distanskuddar.
 
Att jag glittrat runt papperskanterns
och lite på motivet med
Sakura Gelly Roll clear star #700
syns däremot inte på fotot.
 
På blad och blommor har jag
glittrat med Spectrum Noirs penselpenna
med härligt glitter.
 
 
 Här är kuvertet.
Som du kanske läst här förr
skär jag bort en 6cm remsa
på två sidor av ett 12"-papper,
för att få lagom stor bit att göra kuvert av.
 
 
 
 Det betyder ju att jag får
trolla lite med knäna
för att få papperet att räcka
till både fram- in- och baksida.
 
Här har jag skarvat två remsor,
som sedan fick en utstansad rund skrivyta.
Att mönstret inte alls stämde längst ner
dolde jag med några lönnlöv.
Skarven upptill ser du om du tittar noga ;-)
 
 
Baksidan fick den utstansade cirkeln
bakom min namnetikett.
En vimpel täcker den fula skarven.
 
Som du ser använde jag
färdig kortstomme i craftpapper.
 
 
 Kortet med sitt kuvert.
 
Mot sängen nu - är fortfarande förlamande trött.
Undrar hur länge det ska vara så...
 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Eva

Åhhh nu ser jag samma stämpel som hos Åsa. Så jättesöt. Och vad du lyckats bra med ditt kort, precis som du brukar ju .Så roligt med träff. Jag längtar efter det . Får se när någon tar tag i det.
Ha det gott //Eva

2022-10-06 @ 13:29:03
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Britt

GRATTIS till vinsten!!! Den är du så väl värd!
Jättefint kort med den söta svampen som du färglagt så otroligt fint. Reprints mönsterpapper är verkligen perfekt och dina fina dekorationer gör att kortet formligen får mig att känna "vackra höst".
Så roligt att både du och Åsa använde er av samma fina Pernilla-stämpel på träffen!
Kram Britt

2022-10-06 @ 15:00:03
Postat av: Maria

Grattis till vinsten och så himla fint och höstigt kort! Svampen har du ju färglagt jättefint och trolleriet med skarvarna har du ju gjort jättebra =) kram

2022-10-08 @ 14:21:24
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0