9 oktober -22 Namnsdagskort...

... till Mickan på Mikaeladagen
visar jag här idag.
 
 
En liten hÄngla med en korg med macarons
kommer här till Mickan.
 
Det ljuvliga mönsterpapperet
hade en stor fin hortensia (tror jag)
som jag inte ville dölja,
så jag satte lite vita glittriga blommor
i det övre hörnet.
Köpte dem på Panduros outlet
vid Ullared i somras.
 
Ett par remsor stansade med olika
kantstanser från ek-success
döljer skarven mellan mönsterpapperen
och blev också bakgrind
till Grattis, stansad i tredubbelt papper
med die från Rox stamps.
 
Mikaela skrev jag med alfabetsstickers
i miniformat.
 
 
Det här papperet gjorde det enkelt
att göra ett vackert kuvert.
 
 
Insidan  är privat idag
men en enkel baksida visar jag.
 
 
Avslutar med kortet och kuvertet.
 
Nu har jag ägnat mig åt stugan och skogen
några dagar med gräsklippning
svampplockning och -rensning,
så kortmakeriet har stått tomt.
 
Lite finns dock kvar att blogga
från Avestaträffen,
även om jag inte hör till dem
som producerar många kort på träffar.
Det är viktigare att umgås, inspireras
och kanske shoppa av det Engströms lockade med.
 
Nu ser jag fram emot  nästa helgs träff
som är här i närheten - i Bollnäs.
Kanske vi ses där!
 
Ha det gott!
Kram! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt med namnsdagskort, när jag var liten firade vi alltid alla våra namnsdagar i familjen (4 personer) och även mormor och hennes gubbe. Kul! kram

Svar: Tack! Jag firar bara inom den närmaste familjen (som inte är så stor), men det blir några namnsdagskort per år i alla fall!Har t ex två Marior i familjen. ;-)
Kram!
MormorMargareta

2022-10-29 @ 22:26:05
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0