3 april -23 Påskpippin...

... blev det verkligen här.
 
 
I rensningen efter översvämningen
kom det fram en massa gamla papper,
som överlevt men som jag glömt,
bl a denna serie från
Fancy Pants Design. 
2010 står det - läänge sen!!
Tog med dem till Bollnäs
för att försöka göra något med dem.
 
På det här kortet har jag använt tre olika.
"Motivet" är stansat ur ett papper
med olika spelkort med fåglar på.
 
 
Monterat med distanskuddar som vanligt.
 
Över från utmaningskitet fanns
den gröna blomman och de gröna prickarna,
som jag satt i hörnen -
precis i färg till de gröna fåglarna.
En svart lämplig prick var också kvar.
 
Ett par fjädrar fanns i scrapväskan
liksom den orange blomman.
 
Sen var jag klar,tänkte jag
men en vän som satt bredvid sa:
vilken rad i Bingon jobbar du med?
???
När jag kollade på Bingobrickan,
som var en av utmaningarna,
fanns en rad med 
höna, orange, fjäder, ris.
Hon tittade på mitt kort och sa:
Oj en sån massa hönor!!
och inte mig emot ;-)
Stansade ut en liten svart "riskvist"
att sätta framför fjädrarna
så var det klart ;-)
 
 
Insidan med samma papper,
ett orange band och en av de få
påskstämplar jag har,
ur ett gammalt påskset från Panduro.
 
 
Enkel baksida i
"MormorMargaretastil"
 
 
Jätteprickigt kuvert
av det fjärde papperet i setet.
Hysteriskt men i alla fall färgmatchat ;-)
 
 
Kortet med sitt kuvert.
Jag blev i alla fall nöjd med att ha gjort
något med mina urgamla papper
och min man gillade kortet.
Han gillar färgglatt!!
 
Har fortfarande ett par kort kvar att visa
från Bollnästräffen.
Nu har vi ju dessutom varit i Avesta
denna helg - Åsa var äntligen frisk,
så vi kunde åka tillsammans.
Lite finns att visa därifrån med
så du är välkommen åter
om du vill se mer!
 
Ha en fin påskvecka!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Eva

Vilket härligt påskkort.Det är inte dumt att göra en djupdykning i scraplådorna ibland. Det här var ju ett jätteläckert fynd. Glad påsk till dig från Eva

Svar: Ja ibland får man inspiration av riktigt gamla papper, som man alldeles glömt! Kul att hitta gamla godingar!Vi har haft en jättefin påsk - hoppas du också haft det!
Kram!
MormorMargareta

2023-04-05 @ 21:29:07
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0