20 augusti -23 Dopkort till lilla Elsa.....

.... fick jag beställning på
av en god vän, 
som är hennes morfarsmor.
 
 
Jag valde den söta kottestämpeln,
som jag färglagt med
ZIG Clean Color real brusch
och vattenpensel.
Jag gillar verkligen de penselpennorna!!
 
Mönsterpapperet kommer från Reprint:
Spring Blossom, Roses for you RP0223.
Jag har använt båda sidor,
den småblommiga här på framsidan
och den med större och glesare blommor
på insidan och till kuvertet.
 
Till det matchande rosa cardstock.
 
 
Åsa hjälpte mig att skriva ut fin text på datorn
(min vill fortfarande inte prata med skrivaren)
 
Gjorde en "banner" av den ena, vek
och monterade med distanskuddar under mitten.
 
Elsa stansade jag ut med liten cirkeldie
och satte en scalloped kant bakom.
Både den och kanten bakom morivet
är stansade med dies från ett set
från Cottage Cutz.
 
Blommor ur mina gömmor
och blad stansade och embossade 
med punchar från Floral Punch.
Rosett av organzaband.
 
 
Insidans papper är stansade i hörnen
med "stjärtstansen",
precis som på framsidan.
 
Stansade en oval skrivyta
och stämplade en lämplig text.
Är den från Inky Wings tro??
 
Samma blanpunch som på framsidan
och platta blommor.
 
 
Baksida med den småblommiga sidan 
av mönsterpapperet
under min namnetikett.
 
 
Kuvertet med den storblommiga sidan ut.
 
 
Kort och kuvert till sist.
 
Nu har jag verkligen varit på semester från bloggen!
Var en vecka i huvudstan
och "turistade" lite.
Har faktiskt ett par "kort på vänt",
men jag har tagit lite semester
från kortmakeriet också ;-)
Nu verkar det dock bli regn och rusk igen,
så det blir mysigt att pyssla inne.
 
Ha det gott min vän!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ojojoj så många fina kort du skapat sedan jag sist var inne här och kikade. Hann inte kommentera på varje inlägg men har kikat på alla korten. SÅ kul att du hinner skapa så mycket! kram

2023-08-28 @ 21:42:20
URL: http://iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Så sött, som socker!

Svar: Tusen tack min vän! Kram!!
MormorMargareta

2023-09-30 @ 23:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0