5 augusti -23 Julkort v 31...

... fick bli av det snabbscrappade slaget,
eftersom vi stack iväg på
en minisemester till Dalarna
och en sväng hem till Gävle.
 
 
Underbart då att ha det fina
julpapperspaketet från Simple Stories:
Simple Vintage North Pole,
som jag fick av en vän
till min födelsedag.
Där finns så mycket fint att hämta
och inspireras av!!
 
Allt material är hämtat därifrån idag
utom halvpärlorna
som kommer från Panduro.
 
 
Stansade ut motivet med die från
Nellie's multi frames MFD 086 
och monterade det med distanskuddar.
 
Lite vinplar piggar alltid upp,
så jag klippte några
och böjde vimpelflikarna
för lite "fladder".
Annars var jag lite sparsam
med distanskuddarna idag,
eftersom kortet ska gå ner i ett
vanligt platt köpekuvert.
 
 
Insidan i samma färgskala
och med stickers från kitet som dekor.
 
Det gröna papperet är turkos på baksidan,
vilket jag använde för att få ramen runt skrivytan.
Stansade med dies från samma dieset
som motivet på framsidan: MFD 086.
 
Textstämpel från JessInk.
 
 
Baksidan fick den utstansade dele 
i turkos under min namnetikett
samt dekos från papperskitet.
 
Allt för idag!
Ha det gott - kram!

Kommentarer
Postat av: Eva

Åhhh julkort. Jag vill verkligen börja med dem också. Innan dess behöver jag en annan sorts kort. Idag är det verkligen innesittarväder så jag får dra mig tillbaka till mitt pysselrum. Skönt !!!
Kram Eva

Svar: Mysigt med innesittarväder - hoppas du fick inspiration till nåt kort!Vi är i Stockholm några dar har träffat våra barnbarn med deras respektive bl a. men åker upp till Björkebo sen igen.
Ha det gott! Kram!
MormorMargareta

2023-08-08 @ 10:50:33
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0